دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 31730
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

تاسیس حوزه علمیه در مناطق مرزی سبب تضعیف فرقه‌های انحرافی شده است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیت الله مکارم شیرازی در سفری به مشهد راهکاری برای مقابله با فرق انحرافی پیشنهاد کردند و اکنون با تاسیس حوزه‌های علمیه در مناطق مرزی، فرق انحرافی در این مناطق تضعفیف شده‌اند.
تاسیس حوزه علمیه در مناطق مرزی سبب تضعیف فرقه‌های انحرافی شده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله مرتضی مقتدایی که یکشنبه شب در همایش تکریم از مفسران قرآن کریم و در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) سخن می گفت، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی با توصیه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه به قرآن کریم در کشور فراگیر شده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: هم اکنون در تمامی کشور از نیروهای نظامی و انتظامی گرفته تا مدارس و دیگر گروه‌ها، شاهد توجه به قرائت و حفظ قرآن هستیم و خوب است این استقبال به سمت تفسیر قرآن سوق داده شود تا فهم قرآنی فراگیر شود.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: زمینه این کار در بین مردم فراوان است و یکی از مقدمات این کار، طرح‌هایی مانند اعزام مفسران به استان‌های کشور است و باید این طرح را آسیب شناسی کرده و گسترش دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که پیامبر(ص) معلم بشریت و هدایت کننده مردم است، اظهار داشت: پیامبر می‌خواهد گوش‌های کر را که به روی سخن حق بسته است، معالجه کند و زبان‌هایی لال از حق گفتن را به سخن دربیارود.

وی تصریح کرد: برادر گرامی آقای میرکتولی اشاره به اجرای این طرح ۳۰ مفسر در ۳۰ استان کردند که باید نقائص آن بررسی شود و سپس با رفع آن‌ها، بهتر اجرا شود تا در آینده بسیار بهتر برگزار شود.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: شما عزیزان به عنوان استاد حوزه و کارشناس جامعه به استان‌های کشور می‌روید، باید مشکلات را برررسی کنید تا راه حل مناسب برای آن‌ها پیدا شود. آیت الله مکارم شیرازی که به مشهد سفر کرده بودند، در دیداری با اشاره به فعالیت برخی فرقه‌ها در مناطق مرزی، راهکارهای خوبی مانند ایجاد حوزه‌های علمیه و پایگاه‌های بسیج مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این پیشنهاد را مورد تایید قرار دادند و اکنون این پیشنهاد عملی شده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی قبل از اعزام مفسر، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و به تناسب هر استان، فعالیت لازم صورت گیرد تا بازدهی مناسبی ایجاد شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdz50s.yt0fs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما