شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 31768
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد در قم:

جشنواره امام رضا (ع) در ۸۰ کشور برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد گفت: جشنواره امام رضا (ع) در ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود و بیش از ۲۰۰ نقطه در قاره‌های مختلف جهان شاهد برگزاری این جشنواره هستند.
جشنواره امام رضا (ع) در ۸۰ کشور برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حسین نوش آبادی در مراسم معارفه مدیرکل ارشاد و اسلامی استان قم که پیش از ظهر امروز در اداره کل ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره امام رضا (ع) همزمان با هفته کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) در قم آغاز می‌شود، اظهار داشت: اختتامیه این مراسم هم به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در هفته کرامت مراسمات مختلفی از جمله جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود، افزود: در این جلسه سیره امام رضا (ع) در ابعاد مختلفی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از ۲۵ مرداد در شهر مقدس قم آغاز می‌شود، تاکید کرد: این جشنواره به میزبانی قم و به مناسبت میلاد حضت معصومه (س) برگزار می‌شود.

نوش آبادی با اشاره به اینکه به وسیله این جشنواره پرچم اهل بیت (ع) نه تنها در تمام استان‌های کشور بلکه در بیش از ۸۰ کشور جهان به اهتزاز در می‌آید، تصریح کرد: بیش از۲۰۰ نقطه در قاره‌های مختلف جهان شاهد برگزاری این جشنواره هستند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه هدف این جشنواره تبیین سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: این جشنواره همچنین به ایجاد رفاه و همبستگی بین همه فرق و مذاهب اسلامی می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه ۵۳۰ نفر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به امر داوری در این جشنواره می‌پردازند، افزود: ظرفیت بزرگ برای قضاوت آثار مختلف وارده به این جشنواره وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در هیئت نظارت بر مطبوعات، شورا و ممیزی کتاب و ممیزی فیلم از حضور علمای حوزه علمیه قم استفاده می‌شود، تاکید کرد: نقش علما در تصمیم گیری‌های وزارت ارشاد کاملا محسوس و آشکار است.

نوش آبادی با اشاره به اینکه رویکرد وزارت ارشاد این است که سبک و سیره زندگی اسلامی را به تصویر بکشد، تصریح کرد: با استفاده به ابزارهای جدیدی که داریم و با توجه به گذر زمان و امکانات موجود روز با روش‌های نوین باید این رسالت را انجام دهیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسالت وزارت ارشاد و حوزه علمیه رسالت مشابه‌ای است ، تاکید کرد: روز به روز شاهد پیشرفت‌های بسیار در حوزه سینمایی، فیلم، هنرهای تجسمی و هنرهای دیگر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نابرابر فرهنگی دشمن باید حوزه علمیه به یاری وزارت ارشاد بیاید، افزود: در برابر ناتوی فرهنگ غربی باید حوزه علمیه و علما به یاری وزارت ارشاد بیایند تا در این جنگ پیروز شویم.

نوش آبادی با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم در این جنگ نابرابر پیروز شویم که به نسبت زمان و مکان، فکر و اندیشه و هنر ارائه دهیم، افزود: اگر این طور نباشد و در زمان ثابت بمانیم ممکن است مغلوب شویم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های قم، ظرفیت اقتصاد فرهنگ است، خاطرنشان کرد: قم به عنوان قطب چاپ و نشر در کشو رو با توجه به وجود شهرک صنعتی چاپ و نشر در این استان به نوعی در ظرفیت‌های اقتصادی فرهنگ هم پیش رفته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcevf8x.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما