دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 31811
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان قم:

همایش بزرگ «ستارگان زهرایی» در قم برگزار‌می‌شود‌

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی ابن ابیطالب (ع) استان قم ازبرگزاری همایش بزرگ ستارگان زهرایی و گرامیداشت ۱۳۰ شهید زن در استان قم خبرداد.
همایش بزرگ «ستارگان زهرایی» در قم برگزار‌می‌شود‌
به گزارش قم نیوز، لیلا حیدری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در بسیج جامعه زنان برگزار شد، با اشاره به اینکه به جهت الگوسازی برای نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب باید فرهنگ ایثار و شهادت ترویج یابد، اظهارداشت: از سال ۹۰ بحث معرفی زنان شاخص کشوری در دستور کار بسیج جامعه زنان قرار گرفته‌ است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب (ع) با اشاره به اینکه معرفی این افراد برای تاثیرگذاری بر زندگی جوانان و الگوسازی برای این قشر انجام می‌شود، افزود: در سال ۹۰ شهید مریم فرهانیان در کل کشور معرفی‌شد و ۱۳ مرداد روز شهادت این بانو به عنوان روز قشر بسیج جامعه زنان نام‌گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این روند ترویج روح شهادت‌طلبی در جامعه و ترویج آن در سطح جامعه است، تاکید کرد: در سال جدید هم‌ معرفی شهید طیبه فائزی که خاطرات بسیار زیبا و تاثیرگذاری از زندگی ایشان نقل شده‌، در دستور کار بسیج جامعه زنان قرار گرفته‌ است.

حیدری با اشاره با اینکه یادواره این شهید در روز بزرگداشت قشر بسیج جامعه‌ زنان برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: در بحث فرهنگ‌سازی می‌توان الگوهای بسیاری را از بین زنان شهید پیداکرد که می‌توانند نمونه بسیار خوبی برای الگو برداری جوانان باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه در سطح کشور ۷ هزار زن شهید در راه انقلاب و دفاع مقدس جان خود را فداکرده‌اند، افزود: سهم استان قم هم از این شهدای گرانقدر ۱۳۰ زن شهید است.

حیدری با اشاره به اینکه در این هفته در سطح پایگاه های بسیج نشست ها و همایش هایی برگزار می شود، تصریح کرد: سرکشی از خانواده های زنان شهیده از هفته پیش در دستور کار پایگاه های بسیج قرار گرفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه مصاحبه‌ها و آثار زنان در انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس جمع آوری می‌شود، تاکید‌کرد: در پایان این پروژه، این آثار در خدمت بنیاد حفظ آثار انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این آثار که باید حفظ و نگه‌داری شود، به موزه ملی منتقل می‌شود، تاکید کرد: چنانچه افرادی آثار یا خاطراتی از زنان شهیده را در دست دارند، می‌توانند از طریق پایگاه‌های بسیج زنان در سطح شهر به دست ما برسانند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) ‌با اشاره به اینکه در سطح استان قم بیش از ۱۴۰ هزار خواهر بسیجی حضور دارند، خاطرنشان‌کرد: این خواهران بسیجی می‌توانند در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی نقش آفرینی‌کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان قم ۱۴۰ پایگاه بسیج جامعه زنان وجود دارد، افزود: این آمار تا پایان سال جاری به ۲۰۰ پایگاه می‌رسد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdfj0s.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما