دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 31905
آیت‌الله سعیدی:

خبرنگاران به تهیه اخبار صحیح و ارزشمند بپردازند

قم نيوز : قم نگار: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: خبرنگاران با انتخاب شغل سخت و مهم خبرنگاری آمده‌اند تا خبری خوب، ارزشمند و قیمتی تهیه کنند، نه آنکه به هر قیمتی خبر تهیه کنند.
خبرنگاران به تهیه اخبار صحیح و ارزشمند بپردازند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی یکشنبه شب در نشست صمیمی اصحاب رسانه با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مراسم غبارروبی از حرم کریمه اهل بیت (س) با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی است تا از زحمات و خدمات خبرنگاران قدردانی و تشکر شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ آستان مقدس حضرت معصومه (س) وظیفه و تکلیف خود می‌داند تا از این قشر زحمتکش و تلاشگر در عرصه فرهنگی کشور به سهم خود قدردانی کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن خطاب به مومنان لفظ اتقوالله را به کار می‌برد و از آنها می‌خواهد که تقوای الهی پیشه کنند گفت: در هر بخشی از قرآن این لفظ به کار برده شده در کنار آن تکلیفی از مومنان خواسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تقوا یک عنوان کلی است که در عرصه‌های مختلف، مصداق‌ها و موارد مختلف پیدا می‌کند و در عرصه خبر و خبرنگاری نیز تقوای الهی باید متناسب با خبرنگاری باشد.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: خداوند در آیه‌ای از آیات قرآن لفظ قول سدید را به کار می‌برد که شامل سد محکمی است که جلوی فساد، شایعه و باطل را می‌گیرد که خاستگاه آن تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه کسی که تقوای الهی را رعایت کند، خداوند به وی پاداش می‌دهد، گفت: خداوند در نتیجه قول و عمل سدید، گناهان را می‌بخشد که شامل گناهان عرصه قول و عمل است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: هر قشر و طایفه‌ای علاوه بر گناهان عمومی، برخی گناهان صنفی از آنها سر می‌زند، باید در نظر داشت که پایه و اساس اصلاح زبان و گفتار حق، تقواست و می‌توان بیان کرد که گفتار حق، عامل و منشاء اصلاح عمل می‌شود و اگر قول سدید داشته باشیم اصلاح عمل سبب آمرزش گناهان می‌شود.

وی یادآور شد: اگر انسان به اعمال نیکو و پسندیده بپردازد، خداوند به برکت اعمال نیک، گناهان انسان را از بین می‌برد و اگر کسی قلم محکم داشت، خداوند او را بلند آوازه می‌کند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به شهید صارمی گفت: این شهید بزرگوار به انگیزه کسب خبر و اطلاع‌رسانی صحیح به دیگران در افغانستان حضور پیدا کرد، کسانی که در حوزه تکلیف از جان خود گذشتند، خداوند شهادت را نتیجه عمل آنها قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران با انتخاب شغل سخت و مهم خبرنگاری آمده‌اند تا خبری خوب، ارزشمند و قیمتی تهیه کنند، نه آنکه به هر قیمتی خبر تهیه کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه بانوی کرامت در قم حضور پیدا کردند تا منشا اخبار و اطلاعات باشند، گفت: امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام صادق (ع) پاداش زیارت کریمه اهل بیت (س) را بهشت ذکر کرده‌اند، بنابراین کسانی که با معرفت به زیارت حضرت می‌روند، بهشت بر آنها واجب می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchmwnx.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما