چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 32088
منبع : روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

بانک‌ها از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم استفاده کنند

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: بانک‌ها از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در احداث واحدهای اقامتی و گردشگری در قم استفاده کنند.
بانک‌ها از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم استفاده کنند
به گزارش قم نگار، عیسی رضایی در جلسه‌ای با اسحاق طاهری مدیر شعب بانک تجارت استان قم که در این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: استان قم ام القرای جهان اسلام است و حضور زائران ایرانی و غیرایرانی در این استان بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی است، از این رو بانک‌ها می‌توانند وارد سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری شوند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به بانک‌ها معرفی می‌کند و مدیران با شناسایی طرح‌ها و مطالعات در این خصوص، به صورت مستقیم وارد سرمایه‌گذاری می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: تعامل مستقیم بانک‌ها با اداره‌کل سبب توسعه و آبادانی استان قم و تقویت اقتصاد کشور در سطح ملی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی قم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کنند، گفت: ورود بخش خصوصی به تاسیسات گردشگری سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌شود، از این رو از سرمایه‌گذاران با فراهم‌سازی بسترهای لازم در خصوص اعطای مجوز و ارایه تسهیلات حمایت می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: همچنین در استان قم ظرفیت احداث واحدهای اقامتی موجود است، زیرا به علت موقعیت زیارتی استان شاهد ورود روزانه ۱۰ هزار زائر خارجی هستیم، در حال حاضر ظرفیت تمام هتل‌های استان قم تکمیل است و این امر فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت‌وساز واحدهای اقامتی است.

وی ادامه داد: در هسته مرکزی شهر قم و نزدیک حرم مطهر حضرت معصومه(س) ظرفیت احداث هتل وجود دارد که با تمهیداتی که شهرداری قم در این زمینه انجام خواهد داد، در آینده شاهد توسعه واحدهای اقامتی خواهیم بود.

رضایی عنوان کرد: همچنین با توافق هسته‌ای و حضور زائران خارجی بیش از این نیازمند افزایش واحدهای اقامتی در این استان خواهیم بود.

در پایان این جلسه اسحاق طاهری، مدیر شعب بانک تجارت استان قم اعلام آمادگی همکاری با این اداره‌کل در بحث سرمایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaawne.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما