پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 32094
منبع : روابط عمومی بنیاد قم پژوهی
مدیر کل اتباع خارجی استانداری قم تأکید کرد:

لزوم برنامه ریزی برای حضور ۵/ ۱میلیون زائر عراقی در قم

قم نيوز : قم نگار: در جلسه این هفته بنیاد قم پژوهی به بررسی وضعیت اتباع خارجی استان قم با حضور مدیر کل محترم اتباع خارجی استانداری قم واعضای بنیاد قم پژوهی پرداخته شد .
لزوم برنامه ریزی برای حضور ۵/ ۱میلیون زائر عراقی در قم
به گزارش قم نگار، این جلسه با حضور جمعی از قم پژوهان با موضوع فوق آغاز شد و در ادامه، آقای عباس شیرمحمدی به ارائه گزارشی از وضعیت اتباع خارجی در استان قم پرداختند.

وی گفت: شروع ورود اتباع افغانستان به کشور و قم مربوط به زمان هجوم ارتش شوروی به افغانستان در سالهای اول انقلاب بود که در حال حاضر تعداد اتباع مجاز افغانستان که در قم حضور دارند حدود ۱۲۰هزار نفر می‌باشد.

مدیر کل اتباع خارجی استانداری قم افزود؛ به برکت وجود حوزه علمیه قم هم اکنون از ۱۲۰ ملیّت در قم طلبه مشغول تحصیل هستند که جمعیت آنها با خانوادهایشان به حدود۴۰هزار نفر می‌رسد.

شیرمحمدی اظهار داشت: قم در طول سال میزبان حدود ۵/۱ میلیون زائر عراقی می¬باشد که متولیان استان باید برنامه ریزی مناسب داشته باشند تا این حضور هم بر اقتصاد استان تاثیر داشته باشد و هم بتوان فرهنگ اصیل قم را به عنوان الگوی انقلاب صادر کرد.

وی گفت : قم بعنوان پایگاه تشیع و خاستگاه انقلاب می باشد ، لذا از شهر قم به عنوان یک شهر بین المللی یاد میشود که مصداق کامل حدیث شریف امام صادق(ع) است که میفرمایند « فیفیض العلم منه الی سایر البلاد» .

در ادامه جلسه اعضای بنیاد قم پژوهی به بیان سوالات خود در این زمینه پرداختند.

جلسات بنیاد قم‌پژوهی، سه‌شنبه هر هفته ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در محل بنیاد قم‌پژوهی واقع در انتهای خیابان شهید فاطمی (دورشهر) نبش میدان رسالت، موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزار می‌شود و حضور همه علاقه‌مندان به موضوعات مربوط به پیشینه، حال و آینده قم، بلامانع است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchkvnx.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما