پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 32105
منبع : پايگاه خبري پليس

هشدار به استفاده کنندگان اينترنت رايگان در مکان هاي عمومي

قم نيوز : قم نگار: رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم به استفاده کنندگان اينترنت رايگان در سطح شهر و مکان هاي عمومي به دليل دسترسي غير مجاز هکرها به اطلاعات شخصي، هشدار داد.
هشدار به استفاده کنندگان اينترنت رايگان در مکان هاي عمومي
به گزارش قم نگار،‌ سرهنگ "علي موالي" اظهارداشت: استفاده از اينترنت رايگان در سطح شهر و مکان هاي عمومي از قبيل پارک ها، کتابخانه ها، فرودگاه ها، هتل و... خطر دسترسي غير مجاز به اطلاعات شخصي را به هکر ها مي دهد.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر اينکه هکر ها هميشه در کمين کاربراني هستند که از اينترنت محافظت نشده استفاده مي کنند، گفت: اتصال به شبکه ها به علت رايگان بودن و عدم استفاده از رمز هاي عبور قوي و مناسب مي تواند موجب به دام افتادن در تله هاي امنيتي طراحي شده توسط هکر شود.

رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم افزود: هدف هکرها مي تواند دسترسي به فعاليت‌هاي اينترنتي، سايت‌هاي مقصد، متن چت‌ها، ايميل‌ها، گفت ‌و گوها، رمزهاي عبور و... باشد.

وي در ادامه به چند توصيه براي استفاده از اينترنت رايگان در مکان هاي عمومي اشاره و تاکيد کرد: براي فعاليت‌هاي حساس نظير فعاليت‌هاي بانکي به هيچ عنوان از اينترنت عمومي استفاده نکنيد و همواره آنتي ويروس دستگاه خود را همواره به روز نگه داريد.

سرهنگ موالي هشدار داد: هنگام استفاده از اينترنت عمومي تا حد امکان از خدماتي که دسترسي به آنها نياز به رمز عبور دارد، استفاده نکنيد و هنگام وارد کردن اطلاعاتي نظير رمز عبور مراقب دوربين‌هاي موبايل‌هاي اطراف خود و قطعات سخت افزاري (کي لاگر) متصل به کامپيوتر هاي عمومي و مطمئن شويد که ديوار آتش (فايروال) دستگاه شما روشن است.

رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم در نهايت از هموطنان خواست، به محض مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir اطلاع دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcam6ne.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما