دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 32190
مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد

افزایش ۲۰ هزار تخت به ظرفیت اقامت‌گاه‌های استان قم‌

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در حال حاضر ۹ هزار تخت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های استان وجود دارد که در برنامه ششم این ظرفیت باید به ۲۰ هزار تخت برسد.
افزایش ۲۰ هزار تخت به ظرفیت اقامت‌گاه‌های استان قم‌
به گزارش قم نگار، عیسی رضایی صبح امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های دولت و اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: در استان قم ۳۵۰ اثر تاریخی ثبت و هزار مورد نیز شناسایی شده است که برنامه‌ریز‌ی‌های لازم برای احیا، مرمت و ساماندهی این بناها در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، توسعه و تامین زیرساخت‌ها را مهمترین اقدام در راستای ساماندهی گردشگری استان بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۹ هزار تخت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های استان وجود دارد که در برنامه ششم این ظرفیت باید به ۲۰ هزار تخت برسد.

وی با تاکید براینکه توسعه گردشگری زیارتی در استان قم باید هدف برنامه‌ریزی دستگاه‌های دولتی باشد، عنوان کرد: ۲۸ سازمان دولتی در حوزه گردشگری دخیل هستند که همکار‌ی و همدلی همه دستگاه‌ها نقش موثری در توسعه گردشگری مذهبی دارد.

رضایی به اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: مرمت و احیای آثار تاریخ از جمله کاروانسرای تینوج، محوطه قلی درویش، خانه های تاریخی زند و یزدان پناه، بازار بزرگ، گذرخان، دیرگچین، خانه رهبری، مدرسه جهانگیرخان، مسجد اعظم و خانه ملاصدرا از اقداماتی بوده که در این راستا پیگیری و اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، به همراهی و نقش آژانس‌های مسافرتی در جذب توریست و گردشگر در استان اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر این آژانس‌ها تنها برای انتقال زائران به شهرها و نقاط مختلف کشور اقدام می‌کنند، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و معرفی استان به گردشگران و زائران از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی استفاده می‌شود.

وی از افتتاح ۴ پروژه بزرگ حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در هفته دولت خبرداد و خاطرنشان کرد: افتتاح مجتمع تفریحی- توریستی زیتون و ۳ هتل با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdce7z8x.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما