شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 32296
حرکت جامع و موثری برای ترویج حجاب در جامعه شکل بگیرد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: هدف دشمنان اسلام در مقابله با حجاب "ایجاد مفاسد اخلاقی" است

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حجاب سمبل اسلام و نظام اسلامی و راه موثری در اصلاح اخلاق است، گفت: هدف دشمنان اسلام در مقابله با حجاب "ایجاد مفاسد اخلاقی" است.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: هدف دشمنان اسلام در مقابله با حجاب "ایجاد مفاسد اخلاقی" است
به گزارش قم نگار، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار جمعی از مربیان حجاب ریحانه النبی اظهارداشت: کسانی که خارج از اسلام هستند فهمیده‌اند که مسئله حجاب یکی از مسلمات اسلام است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مقابله غربی‌ها با مسئله حجاب گفت: حجاب فرا‌تر از ضروریات دیگر است، شاید غربی‌ها و غیرمسلمانان ضروریات و احکام دیگر اسلام را ندانند ولی امروزه بر هیچکسی پوشیده نیست که برای مسلمانان حجاب تا چه اندازه اهمیت دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به تاکید و اجماع نظر علما بر مسئله حجاب عنوان کرد: در آیات بسیاری در قرآن کریم از جمله سوره نور و احزاب بر مسئله حجاب تاکید شده است، همچنین در روایات متوا‌تر از اهل بیت (ع) و اتفاق نظر علما به این موضوع توجه شده است از همین رو نگاه اسلام درباره حجاب مسلم است.

وی خاطرنشان کرد: برخی درباره حجاب خرده گیری‌هایی می‌کنند که درباره آن به جایی نمی‌رسند و اگر بخواهند به آن خدشه‌ای وارد کنند بسیار مضحک و نشانه بی‌اطلاعی آن‌هاست.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حجاب جز فروع دین است، عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند با دین مقابله کنند حجاب را هدف می‌گیرند و کشورهای غربی نیز همین راه را در پیش گرفته‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حجاب در برهه کنونی جنبه سیاسی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: بسیاری براین باورند که با تضعیف حجاب می‌توانند نظام را تضعیف کنند چرا که حجاب با نظام ارتباط پیدا کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه حجاب را مسئله سرنوشت ساز دانست و بیان کرد: هدف دشمنان اسلام در مقابله با حجاب ایجاد مفاسد اخلاقی است که برخی هم در داخل کشور مترصد این هستند که با ترویج بی‌حجابی نسبت به نظام عقده گشایی کنند.

وی با بیان اینکه حجاب موقعیت دولت‌های غربی را به مخاطره می‌اندازد برای همین در بین تمام مسائل و احکام اسلامی مقابله با حجاب را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: حجاب در برهه کنونی در شرایط خاصی قرار دارد و برای همین باید بر آن پافشاری کنیم، هر چه دشمنان دشمنیِ بیشتری با حجاب دارند ما نیز باید مقاومتمان در حفظ آن بیشتر شود.

آیت الله مکارم شیرازی در توصیه به مربیان حجاب ریحانه النبی گفت: کار‌ها باید با برنامه دقیق و عمیق پیش برود و فراگیر باشد، در ترویج حجاب باید رسانه‌ها و مدارس نیز ورود پیدا کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند نظام ما باید جمهوری اسلامی باشد نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر؛ از همین رو دولت هم باید برای حفظ ارزش‌ها و اصول نظا م اسلامی در این زمینه جدی باشد، علما و مراجع هم بر این موضوع تاکید دارند و از آن حمایت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه باید حرکت جامع و موثری برای مسئله حجاب شروع شود، اظهارداشت: حجاب سمبل اسلام و نظام اسلامی و راه موثری در اصلاح اخلاق است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb05bf.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما