يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 32316
عضو شورای شهر قم:

حمایت شهرداری از شورایاری‌ها حل مشکلات مردم را تسریع می‌کند

قم نيوز : قم نگار: عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شورایاری‌ها باری برای شهرداری ندارند، گفت: شورایاری‌ها تنها مسائل و مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند و شهرداری باید از آنها حمایت کند.
حمایت شهرداری از شورایاری‌ها حل مشکلات مردم را تسریع می‌کند
به گزارش قم نگار، عباس محمدی پیش از ظهر امروز در یکصد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه آئین نامه شورایاری‌ها در شورای دوم و سوم تصویب شده است اظهار داشت: کمیته هفت نفره‌ای در شورای چهارم برای بازنگری آئین نامه‌های شورایاری‌ها تشکیل شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه فرمانداری نتیجه بازنگری کمیته را تصویب کرده است افزود: مسائلی که در تهران ایجاد شد سبب تامل بیشتر در این زمینه شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ یا ۳ آئین نامه اجرایی در شورایاری داریم که فرمانداری با آن مخالفت کرده است تصریح کرد: شورا یاری‌ها متشکل از ستاد هماهنگی، شورایاری مساجد و شورایاری نواحی هستند که ستاد هماهنگی شامل یک نماینده از پنج کمیسیون و نماینده شهردار است.

محمدی با بیان اینکه شرط ثبت نام در شورایاری‌ها حداقل سن ۲۵ سال، داشتن مدرک دیپلم، نداشتن سوء پیشینه و سکونت در محل به مدت دو سال است خاطر نشان کرد: کسانی که در هیئت امنای مساجد هستند به ازای هر یک سال عضویت یک پایه تحصیلی حساب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به انتخاب اعضای شورایاری در ۱۰ مسجد تصریح کرد: چهار مسجد تاکنون برای مشخص شدن رئیس و نائب رئیس به شورا دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه شورایاری‌ها باری برای شهرداری ندارند عنوان کرد: شورایاری‌ها تنها مسائل و مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند. در دوره مدیریت شهردار قبلی هم مقرر شده بود در هر شهرداری دفتری برای شورایاری در نظر گرفته شود.

محمدی با اشاره به اینکه شورایاری‌ها سیاسی نیستند افزود: شورایاری‌ها در امور اجرایی حضور دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان به شکوفایی بیشتر در محلات کمک کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcepx8x.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما