يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 32318
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم تأکید کرد:

بحران آب یک مسئله امنیتی شده است/ لزوم مدیریت مصرف آب

قم نيوز : قم نگار: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: بحران آب یک موضوع امنیتی شده که باید در این زمینه مدیریت مصرف داشته باشیم.
بحران آب یک مسئله امنیتی شده است/ لزوم مدیریت مصرف آب
به گزارش قم نگار، عبدالحمید توکلی بینا قبل از ظهر یکشنبه در همایش روز قشر بسیج کارمندی که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی که در کشور مورد توجه قرار گرفته مسئله آب است که بعد از موضوع نظامی اولین موضوع امنیتی، مسئله آب است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، ادامه داد: امروزه ساکنان کره زمین بیشتر از گذشته باید این موضوع را که بقای همه موجودات با آب است را درک کنند، زیرا به علل مختلف کره زمین در درون بحران آب قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آبفای قم افزود: تغییر فرهنگ مصرف آب، افزایش جمعیت، گرم شدن کره زمین، افزایش آلاینده‌ها باعث شده که دچار تغییر بارش‌ها شویم که خسارات زیادی وارد می‌کند.

توکلی بینا عنوان کرد: نسبت به یک قرن گذشته جمعیت کره زمین دو برابر شده اما تقاضای آب شش برابر شده است که این عدم توازن باعث بحران آب شده است.

آب منبع امنیت غذایی است
وی بیان کرد: در گزارش‌های سازمان ملل آمده که کم آبی می‌تواند فقر و حیات انسان‌ها را به دنبال داشته باشد و عامل جنگ باشد، همچنین آب منبع امنیت غذایی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: در سال جاری ۵۴۶ شهر در تنش آبی قرار گرفتند و در استان قم بسیاری از رودخانه‌ها خشک شده و آبها شورتر می‌شود و آب‌های زیر زمینی کم و کمتر شده است.

توکلی بینا گفت: بحران آب یک موضوع امنیتی شده که باید مدیریت مصرف داشته باشیم که خداوند دو مدل در قرآن ارائه کردند یکی استغفار و دیگری اسراف نکردن است.

وی یادآور شد: باید سبک زندگی‌مان را بر اساس آیات قرآن تغییر دهیم که به تبع آن الگوی صحیح برای مصارف گوناگون از جمله آب داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7w9w.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما