پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 32385
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خبر داد:

نگهداری ۱۴ هزار قطعه تاریخی در مخازن میراث فرهنگی قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم احداث موزه در این استان را ضروری دانست و گفت: ۱۴ هزار قطعه از اشیاء تاریخی در مخازن میراث فرهنگی قم نگهداری می‌شود.
نگهداری ۱۴ هزار قطعه تاریخی در مخازن میراث فرهنگی قم
به گزارش قم نگار، عیسی رضایی در حاشیه بازدید تعدادی از مدیران مرتبط با گردشگری از منطقه نمونه کاروانسرای دیرگچین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این منطقه در سال ۱۳۸۹ به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است، گفت: کاروانسرای دیرگچین مادر کاروانسراهای ایران و جزو کاروانسراهای مشهور در کشور است.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه برای انتخاب سرمایه‌گذار در این منطقه، گفت: در سال ۹۱ با برگزاری مناقصه برای این منطقه سرمایه‌گذار انتخاب شد اما سرمایه‌گذار در تملک زمین برای اجرای پروژه با مشکل مواجه شد که طی برگزاری جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور مدیران مربوطه برگزار شد به نظر می‌رسد طرح جدید سرمایه‌گذار که واگذاری ۲۰ هکتار زمین برای اجرای طرح بود مورد موافقت قرار گیرد.

رضایی عنوان کرد: برای تسریع جهت حضور سرمایه‌گذار در این منطقه به‌زودی مجوز طبیعت‌گردی و کویرگردی در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد تا بتواند بخشی از پروژه خود را راه‌اندازی کند.

وی به مناطق نمونه گردشگری قم اشاره و گفت: تعداد ۱۲ منطقه نمونه گردشگری در این استان انتخاب شده است که برای ۶ منطقه طی برگزاری مزایده سرمایه‌گذار انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: برای ۶ منطقه دیگر نیز فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار داده شد که برای سه منطقه متقاضی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی مناطق کرمجگان، کهک و پلنگ دره را از جمله مناطقی عنوان کرد که با وجود فراخوان برای سرمایه‌گذار تاکنون برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی نشده است.

رضایی ادامه داد: طی چند ماه آینده فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای مناطق گردشگری طایقان، کهک و حوزه سلطان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار اشیاء تاریخی در مخازن میراث فرهنگی قم نگهداری می‌شود که نشانه تاریخ و قدمت و تمدن شهر قم است گفت: این مخازن دارای استانداردهای لازم نیست از این رو ساخت موزه در دست اقدام قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcamene.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما