پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 32392
منبع : روابط عمومی مسجد مقدس جمکران
معاون ‌مسجد مقدس جمکران:

مرکز تکریم زائران غیر ایرانی در مسجد مقدس جمکران آغاز به‌کار کرد‌

قم نيوز : قم نگار: معاون ‌مسجد مقدس جمکران از آغاز به کار مرکز تکریم زائران غیر ایرانی با هدف ارائه خدمات فرهنگی به این زائران در مسجد مقدس جمکران خبر داد.
مرکز تکریم زائران غیر ایرانی در مسجد مقدس جمکران آغاز به‌کار کرد‌
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان کانون شیفتگان و مشتاقان به معارف ناب اهل بیت (ع) و یکی از مراکز مهم دینی و معرفتی شیعیان در جهان شناخته شده است، اظهارداشت: این مکان مقدس امروزه به نماد تاثیرگذار و فراگیر در حوزه اندیشه مهدویت و موعود در میان ارادتمندان اهل بیت (ع) و حتی سایر فرق اسلامی و غیر مسلمانان تبدیل شده و ما شاهد توجه و حضور خیل عظیم منتظران از سراسر جهان در مسجد مقدس جمکران هستیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: یقیناً چنین ظرفیتی نیازمند به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ارائه خدمات فرهنگی و معرفتی است. با هدف نشر معارف و آموزه‌های اسلام ناب و معارف اهل بیت (ع)، ارائه الگوی معتبر و صحیح فرهنگ انتظار، شبکه‌سازی در میان علاقمندان و معتقدان به فرهنگ انتظار با استفاده از ظرفیت انقلاب اسلامی و حضور مخاطبان از ملیت‌های مختلف که حداقل در ۵ ماه اول امسال از ۳۰ کشور دنیا در مسجد مقدس جمکران حضور داشتند اقداماتی در معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران طراحی و به اجرا رسیده است.

وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا فضایی فراهم کنیم که در آن بتوانیم خدمات مختلفی را به نمازگزاران و مشتاقانی که در مسجد حضور پیدا می‌کنند ارائه کنیم. لذا دفتر تکریم زائرین غیر ایرانی طراحی و افتتاح شد که طی فرایندی از مبادی ورودی مسجد با زائران ارتباط برقرار می‌شود و آن‌ها به صورت فردی و گروهی در این دفتر حضور یافته و از برنامه‌های مختلفی که تدارک دیده شده است بهره‌مند می‌شوند.

ابراهیمی بیان کرد: در این مرکز تاریخچه و اعمال مسجد برای زائران توضیح و به سئوالات و شبهات آن‌ها نیز توسط اساتید مجرب زبان‌دان پاسخ داده می‌شود. همچنین مشخصات آن‌ها را ثبت می‌کنیم تا بتوانیم از طریق فضای مجازی محصولات فرهنگی که با زبان خودشان تولید می‌شود را در اختیارشان قرار دهیم و در واقع به صورت حضوری نماگزار را تکریم کنیم و در ادامه نیز این حضور را به صورت مجازی تداوم می‌بخشیم تا معارف ناب مهدوی را از طریق فضای مجازی به تشنگان آن منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی یک هفته که این دفتر افتتاح شده به بیش از ۶۰۰ زائر غیر ایرانی خدمات داده شده است، اظهارداشت: ارائه بسته‌های فرهنگی پاسخگویی به سوالات، تشکیل حلقه‌های معرفت به زبان‌های زنده دنیا، تکریم مدیران کاروان‌های غیر ایرانی، شناسایی کاروان‌ها از جمله برنامه‌های این دفتر است که در تمامی روزهای هفته از ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ و در روزهای سه شنبه و پنجشنبه در سه شیفت به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیولی، ترکی، استانبولی و اردو ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال خیلی خوبی از این برنامه شده است و ویژگی این دفتر در این است که غالب خدمات آن توسط خادمین افتخاری انجام می‌شود و در ادامه نیز تلاش کردیم از ظرفیت افراد و نهادهایی که در عرصه بین المللی فعالیت و تجربه دارند بهره‌مند شویم و همچنان آماده همکاری در این زمینه با افراد و موسسات مختلف هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcirpap.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما