شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 32426
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم
از ابتدای مهرماه و همزمان با سراسر کشور صورت می گیرد؛

اجرای طرح آمارگیری از زنبورستان های استان قم

قم نيوز : قم نگار: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از اجرای طرح آمارگیری از زنبورستان های استان قم از ابتدای مهرماه سال جاری و همزمان با سراسر کشور خبر داد.
اجرای طرح آمارگیری از زنبورستان های استان قم
به گزارش قم نگار، حسین علی بیگی اظهار داشت: در جهت دستیابی به اطلاعات دقیق زنبورستان ها، هماهنگی های لازم با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قم و شرکت تعاونی زنبورداران استان به منظور اطلاع رسانی به زنبورداران جهت استقرار و عدم مهاجرت و نقل و انتقال کلنی های زنبور عسل در زمان آمارگیری به عمل آمده است.

وی اظهار داشت: ضروری است زنبوردارانی که قبل از آمارگیری کلنی های خود را به استان های دیگر کوچ داده اند، آمار کلنی های خود را از معاونت بهبود تولیدات دامی استان مقصد اخذ و به معاونت بهبود تولیدات دامی قم جهت ثبت در آمار استان ارائه نمایند.

علی بیگی بیان داشت: همزمان با سراسر کشور طرح آمارگیری در زنبورستان‌های استان قم نیز اجرا می‌شود که براساس آن تعداد کلنی‌ها، میزان تولید و وضعیت برداشت محصول مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ همه ساله طرح سرشماری و آمارگیری از زنبورستان‌ها انجام می‌شود و امسال نیز با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان قم این طرح اجرایی می‌شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که در این سرشماری همه زنبورداران و فعالان این حوزه مشارکت داشته باشند و زمینه و بستر برای یک سرشماری دقیق و مناسب همراه با رعایت برخی از اصول و برنامه‌ریزی‌ها فراهم آید.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت:‌ هر چند برخی از زنبورداران ما غیر بومی هستند و در فصل خاصی از سال به تولید عسل مشغول هستند اما در سرشماری سعی می‌کنیم آمار آنها را نیز به دست آورده و در این زمینه از ظرفیت و توانمندی‌های آنها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: طبق آمارگیری سال ۹۳ در استان قم ۲۵۱ زنبوردار با ۲۰ هزار و ۷۱۵ کند و با تولید ۲۸۹ تن عسل فعالیت داشته اند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg3t9w.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما