شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 32436

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۴

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۴به شرح زیر است:

رئیس مجلس شورای اسلامی: تحقق تعهد ايران منوط به اجراي تعهدات آمريكاست
مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان : اگرتحریم‌ها برداشته نشوند معامله ای در کار نخواهد بود؛
مجلس از بررسی «برجام» کنار گذاشته نشود
آيت‌الله خاتمي: مقابله با نظارت قانوني شوراي نگهبان حاشيه سازي است
آیت الله نمازی: غرب توافق هسته‌ای را ابزاری برای نفوذ در ایران می‌داند
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی: برجام به عنوان یک معاهده باید در مجلس بررسی شود
رئيس سازمان انرژي اتمي: ايستادگي در برابر استكبار جهاني به پشتوانه بسيج و ملت ايران بود


** جام جم ۹۴/۶/۱۴
* سناتورهای حامی توافق، ۳۷ نفر شدند
خبرگزاری صداوسیما خبر داده است که «تعداد سناتورهای حامی توافق هسته‌ای در آمریکا به ۳۷ نفر رسیده است.» همزمان تسنیم خبر داده که نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا به هم‌حزبی‌هایش نامه نوشته که برجام‌ جمعه این هفته (۲۰ شهریور) به رأی گذاشته می‌شود.
* تذکر روحانی به نعمت‌زاده
دستیار ارشد رئیس‌جمهور گفت: دکتر روحانی درخصوص اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تحریم‌کنندگان خرید خودروهای صفر کیلومتر داخلی به وی تذکر داد. حسین فریدون اظهار کرد: رئیس‌جمهور به آقای نعمت‌زاده تذکر داده که «باید رفتار ما با منتقدان، محترمانه باشد».

** همشهری ۹۴/۶/۱۴

* کودکان خاورمیانه محروم از تحصیل
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یونیسف اعلام کرد ۴۰ درصد از کودکان در پنج کشور درگیر جنگ در خاورمیانه از تحصیل محروم شده‌اند،‌این ۵ کشور سوریه، عراق، یمن، لیبی و سودان هستند.
* مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به سخنان جان کری گفت:مقامات آمریکایی تحت فشار لابی‌های صهیونیستی عادت دارند گاه و بیگاه اظهارات بی پایه و اغراق آمیزی را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به زبان آورند. این که گفته شده ایران در آستانه دستیابی به بمب اتمی بوده یک دروغ بزرگ است.
* محمد رضا فیاض، سفیر ایران در امارات ، در گفت و گو با المانیتور تأکید کرد: برخی از مشکلات اصلی منطقه به واسطه تصمیمات نادرست عربستان به وجود می‌آید، اما ایران به شروع روابط با کشورهای همسایه از جمله عربستان سعودی و پایان تنش‌ها در منطقه علاقه مند است.

** کیهان ۹۴/۶/۱۴
* هلاکت ده‌ها نظامی سعودی، اماراتی و بحرینی در حمله انصار الله به پایگاه نظامی عربستان
منابع خبری اعلام کردند، حملات موشکی انقلابیون یمن به پایگاه نظامی سعودی‌ها، باعث هلاکت و زخمی شدن ده‌ها نظامی سعودی، اماراتی و بحرینی شد.
دیروز همچنین ۱۶ نظامی سعودی نیز در کمین ارتش یمن کشته شدند. فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات نیز اعلام کرد،۲۲ تن از نظامیان این کشور در یمن کشته شدند.
* ۹۰ درصد نیروهای امنیتی آل خلیفه خارجی و مزدور هستند
هاشم اراضی فعال بحرینی اعلام کرد ۹۰ درصد نیروهای امنیتی بحرین خارجی و مزدور هستند و دستورات تروریستی را علیه ملت بحرین به اجرا در می‌آورند.
* سفر پادشاه بیمار عربستان به آمریکا برای نهایی کردن قراردادهای تسلیحاتی
پادشاه عربستان با وجود بیماری شدید برای نهایی کردن قراردادهای میلیاردی تسلیحاتی به دیدار مقامات آمریکایی شتافت.
دولت اوباما به متحدین عرب خود وعده داده که از آنها در برابر آنچه تهدید ایران می‌نامند پشتیبانی خواهد کرد.
سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان که عصر پنج شنبه وارد آمریکا شد، در مقر اقامت خود در واشنگتن با جان‌کری وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره روابط دو جانبه بین دو کشور گفت و گو کرد.

** شرق ۹۴/۶/۱۴
* اگر احساس می‌کنید به کسی ظلم شده، آن را بگویید
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تفاوت جریان دانشجویی با شاخه جوانان گروه‌های سیاسی، در «آرمان‌خواهی» است، گفت: درباره مطالبات دانشجویی سکوت نکنید و اگر در جایی می‌بینید که ظلم اتفاق افتاده است بگویید، زیرا سم مهلک برای جریانات دانشجویی این است که نسبت به اتفاقی که ظلم می‌دانند، مصلحت‌اندیشی شخصی کنند.
* دست اصولگرایان را برای اجماع ملی می‌بوسم
حجت الاسلام محسن رهامی رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: دست تمام اصولگرایان را می‌بوسم تا به برگزاری انتخابات حداکثری کمک کنند و به جای اجماع اصلاح‌طلب‌ها به اجماع ملی فکر می‌کنیم و لازمه‌اش این است که به تنش‌ها میدان ندهیم.

** ایران ۹۴/۶/۱۴
* رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری:مجلس از بررسی «برجام» کنار گذاشته نشود
تحریم‌ها برداشته نشوند، معامله ای در کار نخواهد بود
همه مسئولان و ارکان نظام و همه صاحبنظران باید مراقب باشند تا همرنگ ادبیات و کلیشه‌های نظام سلطه نشوند.
من معتقدم و به آقای رئیس جمهوری هم گفته‌ام که مصلحت نیست مجلس از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود.
من در مورد نحوه بررسی و اینکه آن را رد کنند یا تصویب کنند، هیچ توصیه‌ای به مجلس ندارم و این، نمایندگان ملت هستند که باید تصمیم بگیرند.
طرف اصلی ما امریکا است اما مسئولان امریکایی خیلی بد حرف می‌زنند و باید تکلیف این گونه حرف زدن‌ها روشن شود.
اگر قرار است چارچوب تحریم‌ها حفظ شود، پس ما برای چه مذاکره کردیم؟ و این، کاملاً مخالف علت حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است زیرا هدف از مذاکرات، برداشته شدن تحریم‌ها بود.
از جمله سیاست‌های امریکا در منطقه، محو و نابودی کامل نیروهای مقاومت و تسلط کامل بر سوریه و عراق است و توقع دارند که جمهوری اسلامی وارد این چارچوب شود که هرگز چنین چیزی اتفاق نخواهدافتاد.
* ولایتی: دستاوردهای مذاکرات حاصل کار جدی مذاکره کنندگان بود
علی‌اکبر ولایتی گفت: دستاوردهای مذاکرات حاصل کار جدی ماست نه حسن نیت امریکایی‌ها.
ولایتی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهار نظر وزیر امور خارجه امریکا در نامه‌ای به کنگره مبنی بر اینکه «پس از توافق، مقابله با ایران را تشدید خواهیم کرد»، تصریح کرد: امریکایی‌ها همواره در جهت حفظ منافع خود در مذاکرات گام برمی‌داشتند؛ البته ایران نیز در جریان مذاکرات از منافع ملی و حقوق خود حفاظت کرده است.
* آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان: جریانی که همیشه با ولایت فقیه و رهبری از جمله در رابطه با امریکا زاویه داشته، در مقام نفوذ در خبرگان و تضعیف قدرت رهبری است.
* نامه روشنفکران و فعالان ایرانی به مردم امریکا
جمعی از فعالان سیاسی و مدنی، روشنفکران و روزنامه‌نگاران ایرانی در نامه‌ای به مردم امریکا، از آنها خواسته‌اند همصدا و همراه با مردم ایران از توافق هسته‌ای حمایت کنند.
* تکذیب برداشت ۱۲ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه
در پی انتشار خبری مبنی بر برداشت ۱۲ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی در سال‌جاری، روابط عمومی این صندوق، این خبر را تکذیب کرد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۱۴
* بازتاب جهانی تصویر کودک پناهجوی سوری غرق شده در ترکیه
پوتین: بحران مهاجرت نتیجه سیاست خارجی غلط غرب در خاورمیانه است.
سازمان ملل از اروپا خواست برای پذیرش ۲۰۰ هزار آواره اقدام کند.
* دولت یازدهم با تغییر شیوه مذاکرات، نتیجه را به نفع مردم عوض کرد
آیت الله‌هاشمی رفسنجانی به مذاکرات ۲۳ ماهه تیم هسته‌ای ایران اشاره و تصریح کرد: پیروزی ایران در این مذاکرات افتخار دولت تدبیر و امید است، چرا که قبلا نیز در دولت گذشته دو دوره مذاکرات با آمریکا با وساطت سلطان قابوس با اجازه رهبری صورت گرفته‌بود، که نتیجه‌ای نداشت اما آقای روحانی با تغییر شیوه مذاکرات توانست نتیجه را به نفع ملت ایران تمام‌کند.
* آنگولا اولین کشور در جهان است که دین اسلام را ممنوع اعلام و تمامی مساجد در این کشور را تعطیل کرد
روژه اواردو دوش سانتوش رئیس جمهور آنگولا ضمن توضیح این اقدام گفت: ممنوعیت دین اسلام به نفوذ این دین در کشور ما پایان می‌دهد.

** وطن امروز ۹۴/۶/۱۴
* شورای شهر مدل مجلس و خبرگان شود
پرویز سروری عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیروزی اصولگرایان در انتخابات هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران گفت: این پیروزی یک مدل بسیار موفق است و نشان می‌دهد اگر اصولگرایان خواسته‌های گروهی و جناحی را کنار بگذارند و به مصالح بزرگ‌تری فکر کنند می‌توانند به پیروزی‌های بزرگ‌تر دست پیدا کنند.
* شناسایی پردرآمدها توسط وزارت کار غیرقانونی است
علی لاریجانی، رئیس مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور، شناسایی پردرآمدها توسط وزارت کار برای حذف یارانه نقدی را غیرقانونی اعلام‌کرد.

** جوان ۹۴/۶/۱۴
* تحقق تعهد ايران منوط به اجراي تعهدات امريكاست
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اجراي توافق هسته‌اي نمونه و معياري براي سنجش تعهد امريكا است، تأكيد كرد: تحقق تعهد ايران در توافق هسته‌اي منوط به اجراي تعهدات امريكاست.
علي لاريجاني در آخرين روز از سفر به نيويورك در مصاحبه با راديو ملي امريكا در پاسخ به اين سؤال كه اگر تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال شود شما چكار خواهيد كرد، گفت: بر اساس سند توافق هسته‌اي هيچ كشوري نمي‌تواند ايران را تحريم كند و اين سند فضا را به سمت تعامل بيشتر دعوت مي‌كند.
* ضرب‌شست يمني‌ها به امارات
در شرايطي كه زمزمه‌هايي درباره حمله نيروهاي سعودي به صنعا به گوش مي‌رسد، نيروهاي يمني با هلاكت ۲۲ سرباز اماراتي در استان مارب ضرب شست خود را به نيروهاي ائتلاف عربي نشان دادند.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۱۴
* خودروسازان باید استاندارد ملی را رعایت کنند
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در تصریح اظهارات اخیر خود گفت: مردم حق دارند که از تاثیرات مذاکرات هسته‌ای بر صنایع کشور مطلع شوند و برای خرید خودرو تامل کنند. محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه من نگفتم هر که خودروی داخلی نخرد ضد انقلاب است گفت: منظور من این بوده که مبارزه سازمان یافته ضد خرید محصولات داخلی و نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است.
* دیدار پاپ با رئیس رژیم صهیونیستی
شنیدیم رهبر کاتولیک‌های جهان در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی بر اتحاد و مقابله با مسائل تفرقه‌انگیز و لزوم رسیدگی به مشکلات خاورمیانه خصوصا شرایط گروه‌های اقلیت تاکید کرد.

** رسالت ۹۴/۶/۱۴
* مقابله با نظارت قانوني شوراي نگهبان حاشيه سازي است
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: نظارت استصوابي شوراي نگهبان يک قانون است بنابراين مقابله با اين قانون حاشيه‌سازي بي حاصل به شمار مي‌رود.به گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيد احمد خاتمي خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي خود به جايگاه شوراي نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله قانون‌مداري يک امر کاملا پذيرفته شده براي ملت، دولت و همه نهادها است.
وي افزود: هيچ کسي نيست که دلسوز انقلاب باشد اما در عين حال قانون مداري را نپذيرد.
* دولت ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را تشکيل دهد
حجت‌الاسلام‌غلامرضا مصباحي‌مقدم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه دولت بايد هرچه سريع‌تر ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را تشکيل دهد، گفت: از نيروهاي مردمي مانند بسيج هم در اين زمينه استفاده شود.
* ايستادگي در برابر استكبار جهاني به پشتوانه بسيج‌وملت‌ايران بود
صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: به پشتوانه بسيج و ملت ايران بود که توانستيم در برابر استکبار ايستاده و خواسته خودمان را به آنها تحميل کنيم.

** مردم سالاری۹۴/۶/۱۴
* شکست حمله به سامرا
ارتش عراق در بيانيه‌اي مطبوعاتي اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده‌هاي نيروي هوايي به بمباران مواضع تروريست‌ها پرداختند و توانستند ۶۱ تن از جمله سه فرمانده عرب داعش را در روستاي البشير در نزديکي سامراء به هلاکت برساند.
* اتحاديه اروپا لغو تحريم‌هاي ايران را بررسي مي‌کند
سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان گفت که وزيران امور خارجه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در نشست غيررسمي‌ديروز(جمعه) و شنبه در لوگزامبورگ، لغو تحريم‌هاي ايران را بررسي مي‌کنند.

** آرمان ۹۴/۶/۱۴
* استمرار حيات‌ مخالفان توافق در گروي جنگ‌طلبي است
در سفر معاون وزير خارجه ايران به بوداپست دعوتنامه معاون اول رئيس‌جمهور كشورمان از نخست‌وزير مجارستان براي سفر به تهران تسليم معاون نخست‌وزير مجارستان شد. مجيد تخت‌روانچي با ژولت شم ين معاون نخست‌وزير مجارستان ديدار و گفت‌وگو كرد. برخي كشورها مخالف توافق هسته‌اي ايران و گروه ۱+۵ بوده و هستند، آنها ناآرامي را بر آرامش ترجيح داده و همواره شعارهاي جنگ‌طلبانه سر مي‌دهند، گويا استمرار حيات‌شان در گروي جنگ‌طلبي است.
* تلاش‌هايي در عراق براي سرنگوني دولت آغاز شده است
نخست وزير عراق با متهم كردن برخي مسئولان به سوء استفاده از تظاهرات مردمي، تاكيد كرد كه تلاش‌هايي در داخل براي سرنگوني دولت وي در جريان است. حيدرالعبادي، در جريان ديدار با جمعي از فرماندهان نظامي و چهره‌هاي سياسي مناطق مختلف بغداد گفت: دولت با اصلاح قانون اساسي مخالف نيست اما اين امر بايد طبق قوانين و ضوابط موجود در كشور انجام شود.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۱۴
* دلیل حذف بعیدی‌نژاد از گفت‌وگوی ویژه خبری
حمید بعیدی‌نژاد، رئیس تیم کارشناسی مذاکره‌کننده حضور نیافتن خود در گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب را تایید کرد و گفت: ما در وزارت امور خارجه همیشه برای گفت‌وگو و مشارکت در مباحثات آمادگی داریم وی افزود: «آمادگی ما برای حضور در این برنامه هم در همین راستا بود ولی گویا آقای زاکانی شخصا تصمیم گرفته بودند به تنهایی در برنامه شرکت کنند.» دست‌اندرکاران برنامه در نیمه‌های راه رسیدن به استودیو ضمن عذرخواهی به بعیدی‌نژاد می‌گویند زاکانی به‌تنهایی در این برنامه شرکت می‌کند.
* توافق هسته‌ای ایران سرآغاز تعامل منطقه‌ای است
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ را سرآغاز روابط و تعامل منطقه دانسته که می‌تواند به اقتصاد کشورهای همسایه به‌ویژه افغانستان رونق ببخشد.

** آفرینش ۹۴/۶/۱۴
* رئيس شرکت «روس اتم»: ساخت واحد دوم نيروگاه بوشهر آغاز شد
«سرگي کرينکو» رئيس شرکت «روس اتم» در همايش اقتصادي شرقي به خبرنگاران گفته «کار ساخت واحد دوم نيروگاه هسته اي بوشهر در ايران آغاز شده و در حال حاضر کارهاي طراحي و هماهنگي انتخاب مکان انجام مي شود. »
* بايدن هشدار داد: در صورت رد توافق هسته‌اي رژيم تحريم از هم مي‌پاشد
معاون رييس‌جمهور آمريکا در حمايت از توافق هسته‌اي ايران به رهبران يهودي فلوريدا هشدار داد در صورتي که آمريکا توافق هسته‌اي را کنار بگذارد، رژيم تحريم‌هاي بين‌المللي از هم خواهد پاشيد.

** ابتکار ۹۴/۶/۱۴
* رییس سنای فرانسه به ایران می‌آید
ژرار لارشه رییس سنای فرانسه هدف از سفر خود به ایران را تقویت مناسبات سیاسی- اقتصادی دو کشور پس از توافق هسته‌ای امضا شده در چهاردهم ژوئیه گذشته میان ایران و شش قدرت جهانی اعلام کرده است.
* پوتین: اسد آماده تقسیم قدرت است
ولادیمیر پوتین روز جمعه گفت که صحبت کردن درباره پیوستن روسیه به ائتلاف نظامی ضد داعش بسیار زودهنگام است. وی همچنین گفت بشار اسد آماده است تا انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کند و قدرت را با اپوزیسیون سالم تقسیم کند.

** قدس ۹۴/۶/۱۴
* قدرت‌های جهانی برای تحریم مجدد ایران تمایل ندارند
کریس کونز سناتور دموکرات افشا کرد که پیش از تعطیلات کنگره در ماه اوت در نشستی دیپلمات‌های برجسته‌ای از بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه اعلام کردند که در اعمال تحریم‌های دوباره علیه ایران شرکت نخواهند کرد.
* ادعای جدید دونالد ترامپ درباره برجام
دونالد ترامپ ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: داخل توافق ایران چیزی است که فکر نمی‌کنم آن را درک کنند و آن این است که اگر کسی به ایران حمله کند، ما باید از ایران دفاع کنیم.
وی افزود : بنابراین اگر اسرائیل به ایران حمله کند، طبق چیزی که داخل این توافق است ما باید همراه با ایران علیه اسرائیل بجنگیم.
* درخواست کمک کردستان عراق از ایران
فلاح مصطفی مسئول روابط خارجی اقلیم کردستان‌عراق،‌تهدیدهای شیمیایی داعش را جدی توصیف کرد و خواهان کمک ایران برای مبارزه با این تهدیدها شد.

** قانون۹۴/۶/۱۴
* قدردانی بشار اسد از حمایت ایران از سوریه
رئیس جمهور سوریه در دیدار با معاون وزیر خارجه ایران از نقش تهران در حمایت از سوریه قدردانی کرد.«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با «حسین امیر عبداللهیان»معاون وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
* کشورهای عرب ، پناهجویان سوری را نمی‌پذیرند
کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هیچ مکانی برای پناهجویان سوری در کشورشان اختصاص نداده‌اند. این سیاست کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در حالی است که آنها در کمک مالی و نظامی به مخالفان بشاراسد به شدت فعال‌اند.

** خراسان ۹۴/۶/۱۴
* تعداد اعضاي مجلس خبرگان از ۸۶ به ۸۸ نفر افزايش يافت
مجلس خبرگان باتصويب پيشنهاد کميسيون آيين نامه داخلي باافزايش اعضاي خبرگان از ۸۶به ۸۸نفرموافقت کرد.طبق پيشنهادجديدکميسيون آيين نامه باتوجه به تأسيس استان البرز،مقرر کرد ۲نماينده ازاين استان به نمايندگي ازمردم،وارد مجلس خبرگان رهبري شوند.
* راويل عين الدين رييس شوراي مفتيان روسيه ، از رهبر معظم انقلاب اسلامي و رييس جمهوري ايران دعوت کرد تا در آيين افتتاح مسجد جامع بزرگ اين کشور در مسکو حضور يابند.ساختمان جديد مسجد جامع مسکو پس از ۱۰ سال عمليات ساختماني، آخرين مراحل را طي مي کند و قرار است طي مراسمي بين المللي در آستانه عيد سعيد قربان گشايش يابد.

** اعتماد ۹۴/۶/۱۴
* تكذيب توافق ميان ايران،روسيه،امريكا و عربستان درباره سوريه
وزير امور خارجه كشورمان توافقي سري ميان ايران، روسيه، امريكا و عربستان را كه بر اساس آن يك مرحله انتقالي در سوريه ايجاد و بشار اسد به الجزاير پناهنده شود، تكذيب كرد. محمدجواد ظريف در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني الميادين،درباره تلاش‌هاي لابي صهيونيستي براي تصويب نشدن توافق هسته‌اي در كنگره امريكا گفت: متاسفانه صهيونيست‌ها توافق هسته‌اي را خطري براي خود ديدند و پديده دروغين از ايران ساختند و تصويري نادرست از ايران ارايه كردند و ايران‌هراسي به راه انداختند تا از اين طريق جنايت‌هاي خود را در پشت جريان ايران‌هراسي پنهان كنند. همه اينها بر باد رفت. متاسفانه تاثير لابي صهيونيستي بر سياست امريكا يك تاثير غيرمنطقي است و ما اميدواريم كه آنها تصميمي منطقي و معقول اتخاذ كنند.

** شهروند ۹۴/۶/۱۴
* حمایت صدمین دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از توافق هسته‌ای
تعداد قانونگذاران دموکرات حامی سند «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» در مجلس نمایندگان آمریکا به ۱۰۰ نفر رسید. «فدریکا ویلسون»، قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: در رأی‌گیری ماه سپتامبر کنگره به سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ رأی موافق خواهد داد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نبرد با داعش، شریف ترین نبرد است

حوزه/ آیت الله العظمی سیستانی دردیدار عبدالمهدی حکیم نماینده پارلمان عراق تاکید کردند: نبرد با داعش، شریف ترین و شایسته ترین نبرد است، زیرا هدف آن دفاع از عراق و ملت عراق و آینده و عزت و کرامت و مقدسات عراق می‌باشد.ایشان همچنین بر لزوم حمایت مادی و معنوی حکومت از نیروهای مسلح و داوطلبان بسیجی تاکید کردند.آیت الله العظمی سیستانی همچنین بر لزوم مبارزه با فساد و مجازات مفسدان و خدمات رسانی به شهروندان و تحقق عدالت اجتماعی و اصلاح دستگاه قضایی تاکید کردند.

شیعه و سنی با اتحاد می‌توانند فتنه دشمن را خنثی کنند
رسا/آیت الله العظمی نوری همدانی در جمع مردم باکو گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت ولایت حاصل شد و آرمان‌هایش به کل جهان گسترش یافته است.وی افزود: بدون ولایت هیچ عملی نزد خداوند متعال مقبول نیست، که به شکر خدا مردم آذربایجان محب ولایت و اهل بیت (علیهما السلام)هستند.ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نقشه شوم دشمنان اسلام تفرقه میان مسلمانان با استفاده از گروه‌های تروریستی داعش، بوکوحرام و فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابیت است، افزود: شیعه و سنی با هم برادر هستند و در فضای اتحاد می‌توانند فتنه تفرقه دشمنان را خنثی کنند.

غرب توافق هسته‌ای را ابزاری برای نفوذ در ایران می‌داند
رسا/آیت الله نمازی با اشاره به فرمان صدور آماده باش همگانی از سوی فرمانده کل قوا گفت: برای مقابله با دشمن بخش‌های مختلف کشور باید آماده حضور در میدان باشند.عضو جامعه مدرسین همچنین در رابطه با تهدید اوباما مبنی بر اینکه هیچ گزینه‌ای حتی گزینه نظامی را علیه ایران از دست نمی‌دهیم ، گفت: اوباما باید بداند اگر دست از پا خطا کند، طی مدت دو ساعت، اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد.وی همچنین با هشدار به مسئولان گفت، یک اندیشکده آمریکایی اعلام نظرکرده است که توافق هسته‌ای باید ابزار غرب برای نفوذ و تغییر حکومت در ایران باشد.

برجام به عنوان یک معاهده باید در مجلس بررسی شود
رسا/حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش و وحدت در کشور از همگان خواست تا در مسائل گوناگون وحدت و انسجام درونی نظام را حفظ کرده و قانون مدار باشند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که برجام به عنوان یک معاهده باید در مجلس بررسی شود، ابراز داشت: امیدواریم که مجلس محترم با رعایت تمامی جوانب دقت لازم را داشته باشند و نقاط آسیب را شناسایی کنند.وی عنوان کرد: مطمئنا مجلس و نهادهای قانونی به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

تمایل شانگهای برای عضویت ایران در این سازمان
ایرنا/رییس جمهوری گفت: همه موانع در زمینه عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای برطرف شده و سایر اعضا هم به این موضوع تمایل دارند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی امروز پس از دیدار با آتامبایف رئیس جمهور قرقیزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران و قرقیزستان بر همکاری‌های نزدیک با یکدیگر برای مبارزه با خشونت، افراط و تروریسم تاکید دارند، گفت: باید همکاری نزدیکتر اطلاعاتی، سیاسی، امنیتی با یکدیگر داشته باشیم تا بتوانیم در مبارزه با گروه افراط، خشونت و ترور در این منطقه موفق تر باشیم.

جنگ با ملت یمن به دلیل دشمنی با آمریکاست
رسا/ شورای اسلامی زیدیه یمن در بیانیه‌ای با محکومیت حادثه انفجار تروریستی مسجد موید صنعا تاکید کرد که آمریکا، اسرائیل و عربستان دشمنان حیات بشری هستند. درادامه این بیانیه همچنین آمده است زمانی که ملت یمن شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» را سرلوحه کار خود قرارداد، این دشمن لجوج، با انجام عملیات انفجار، قتل و کشتار درصدد انتقام گیری از مردم مظلوم یمن برآمد وجنگ به ملت این کشور تحمیل نمود.

لفاظی‌های درشت "اشتون کارتر" ضد ایران
باشگاه خبرنگاران/ وزیر دفاع آمریکا ؛ پس از مطرح کردن تهدید نظامی ایران با ۳۰ هزار نیروی نظامی و بمب‌های سنگرشکن این بار موضوع دیگری را مطرح کرده است.اخیرا وی در سخنانی گفت: گزینه‌های نظامی ضد ایرانی همچنان واقعی است و توافق هسته‌ای هیچگونه محدودیتی برای ارتش آمریکا ایجاد نمی‌کند.

اظهارات خصمانه وزیر سعودی علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ عادل جبیر مدعی شد ايران از زمان پيروزی انقلاب در حال دست اندازی به سوی همسايگانش بوده است.وزیر خارجه سعودی با بیان اینکه تهران باید از حمایت از تروریسم و دامن زدن به اختلافات طایفه‌ای دست بکشد، گفت: ما خواهان روابطی بهتر با ایران هستیم؛ اما اکنون توپ در زمین ایران است و باید به اثبات برساند که واقعا خواستار بازگشایی صفحه جدیدی در روابط است یا خیر.

موشک‌های یمنی، قلب ائتلاف را هدف گرفت
صدا و سیما/ منابع اطلاعاتی از بروز اختلاف میان متجاوزان به یمن پس از عملیات موشکی ضد پایگاه صافر در مأرب خبر داد.بنابر اخبار موجود، متجاوزان، یکدیگر را به خیانت و افشای اطلاعات متهم می‌کنند. در عملیات بی سابقه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی یکصد و هفتاد و سه متجاوز سعودی و اماراتی در مأرب هلاک یا زخمی شدند

صادرات بیش از یک میلیارد دلار محصولات پتروشیمی
ایرنا/ مهدی شریفی مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، دو میلیون و ۲۶۳ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش ازیک میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

عربستان باید دسترسی بی قیدوشرط سازمان‌های بشردوستانه به یمن را فراهم کند
ایرنا/رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با ملک سلمان پادشاه عربستان، دسترسی بدون قید و شرط سازمان‌های بشردوستانه به یمن را خواستارشد.در حالی که ملک‌سلمان در دیدار با باراک اوباما بار دیگر از نگرانی‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ سخن به میان آورد، اوباما به وی گفت که به سازمان‌های بشردوستانه اجازه داده شودبدون هیچ مانعی به یمن دسترسی داشته باشند.

جمهوری چک به دنبال تقویت با روابط ایران
ایرنا/وزیر خارجه جمهوری چک در بدو ورود به کشورمان مهمترین هدف سفر خود به ایران را نوسازی و تقویت روابط کشورش با ایران بیان کرد. زائورالک گفت: آمده ام تا روابط دو کشور که در سال‌های اخیر در برخی زمینه‌ها بویژه اقتصادی ضعیف شده بود را تقویت و نوسازی کنم.وی افزود: در سفر به ایران، هیات بزرگی از فعالان اقتصادی و بازرگانان جمهوری چک مرا همراهی می‌کنند که این بزرگترین هیات اقتصادی است که در ماههای اخیر همراهی کرده ام.

آغاز رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت
ایسنا/رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ۵، امروز با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب(علیه‌السلام) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش آغاز شد. امیر روزخوش، سخنگوی این رزمایش گفت: در این مرحله دَهها فروند از انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت‌رسان، شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت دو روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.

۱+۵در مذاکرات هسته‌ای تسلیم ایران شد
فارس/وزیر دفاع اسبق انگلیس با اشاره به برخی از مفاد سند «برجام» مدعی شده گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای تسلیم خواسته‌های ایران شده است.«فاکس» که اکنون عضو محافظه‌کار پارلمان انگلیس است گفته توافق هسته‌ای امضا شده میان ایران و ۱+۵ تنها اهداف هسته‌ای تهران را پابرجا نگاه می‌دارد و توانمندی جامعه بین‌المللی برای محکوم کردن ایران در صورت نقض توافق را از بین می‌برد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch-knx.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما