سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 32464
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم مطرح کرد

ورود ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه تک‌جنسیتی حضرت معصومه(س) به مقطع کارشناسی‌ارشد

قم نيوز : قم نگار: رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم گفت: این دانشگاه از نظر علمی جایگاه و رشد خوبی دارد و ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و در دانشگاه‌های خوب ایران پذیرفته شده‌اند.
ورود ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه تک‌جنسیتی حضرت معصومه(س) به مقطع کارشناسی‌ارشد
به گزارش قم نگار، علیرضا باقری ثالث که عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی سخن می‌گفت، اظهار داشت: برای دانشگاه حضرت معصومه(س) این افتخار حاصل شد تا خدمت مراجع عظام تقلید رسیده و دستاوردهای خود را ارائه کرده و از توصیه‌های این عزیزان استفاده کند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم افزود: در سراسر کشور دانشگاه تک‌جنسیتی کمتر وجود دارد و رشد و توسعه این دانشگاه امیدوار کننده است. دانشگاه فرهنگ معصومه(س) در این زمینه اقدام به فرهنگ‌سازی نیز کرده است و پس از تشکیل و موفقیت این دانشگاه، در ۳ استان دیگر نیز چنین دانشگاه تک‌جنسیتی نیز شکل گرفته است و اخیراً سومین دانشگاه در فارس حکم تشکیل را دریافت کرد.

وی با اشاره به دانشجویان فعلی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: در مهر ماه امسال ۷۰۰ دانشجو پذیرش شده است و سایت ۱۰۰ هکتاری جدید دانشگاه در شهرک دانشگاهی پردیسان در حال آماده‌سازی است و در صورت تکمیل، ظرفیت پذیرش دانشجو بیش از پیش فراهم می‌شود.

باقری ثالث تصریح کرد: از مهر سال آینده رشته علوم قرآنی به این دانشگاه اضافه می‌شود و تاکنون ۵ دوره فارغ‌التحصیل به جامعه دانشگاهی تقدیم شده است که با توجه به آغاز فعالیت دانشگاه از سال ۸۶، نشان از موفقیت علمی شیوه آموزش تک‌جنسیتی دارد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های خوب ایران پذیرفته شده‌اند. برنامه دانشجویان ۳ سال و نیمه است و چون افکار دانشجویان پراکنده نیست، به سرعت تحصیل خود را پیش می‌برند و حتی ۳ ساله و با بنیه علمی خوب، دوره کارشناسی را به پایان می‌رسانند.

وی تاکید کرد: در این دانشگاه هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و هزینه دانشجویان به عهده دولت است، اما سیاست وزارت علوم این است که در زمینه خوابگاه یا سالن‌های تربیت بدنی هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند و در سایر عملیات عمرانی کمک‌هایی انجام می‌دهد.

باقری ثالث با اشاره به تجربه کم دانشگاه‌ تک‌جنسیتی در کشور، تصریح کرد: این دانشگاه دومین دانشگاه تک‌جنسیتی ایران و اولین دانشگاه تشکیل شده بعد از انقلاب است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci55ap.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما