يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 3257
قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز‌:

مساجد سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی هستند

قم نيوز : قم نیوز: قائم ‌مقام ستاد اقامه نماز ‌گفت: مساجد در صورت داشتن حیات می‌توانند سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن باشند.
مساجد سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی هستند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه و کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) که در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد، با بیان اینکه از دیدگاه قرآن نخستین بنایی که ساخته شد مسجد بوده است، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در نخستین اقدام خود دستور احداث مسجد را در مدینه صادر کردند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از انقلاب فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه در بخش‌های مختلف صورت گرفته ‌ولی در حق مساجد خدمت جدیدی ارائه نشده است.

قائم ‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ما از نظر ساخت و ساز رشد چندانی را در مسجد سازی مشاهده نمی‌کنیم، بیان کرد: در استان قم در منطقه پردیسان با آن جمعیت عظیم فقط سه مسجد احداث شده است که آن هم به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

وی با بیان اینکه مدیریت یکی از عمده مشکلات مساجد است، تصریح کرد: بین مساجدی که امروز وجود دارد و مساجد الگو و نمونه‌ای که باید پاسخگوی نیاز جهانیان باشد فاصله وجود دارد، مدیرت داشتن مسجد الزامی به دولتی شدن ندارد.

کلباسی با اشاره به نقش مساجد در مقابله با توطئه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: تا مساجد حیات لازم را پیدا نکنند نمی‌توانند در برابر سیل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان بایستند و با آنها مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در بخش تامین امام جماعت برای مساجد و برطرف کردن نیاز آموزش و پرورش ورود جدی‌تری داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه از بیش از ۶۰ هزار مدرسه‌ای که در کشور وجود دارد یک سوم آنها از داشتن امام جماعت محروم هستند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.wapct1arybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما