يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : 32570
منبع : شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم
با ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب؛

مخزن ذخیره آب قنوات به بهره‌برداری رسید

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، گفت: مخزن ذخیره قنوات قمرود که از سال ۸۹ ساخت آن آغاز شده بود، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
مخزن ذخیره آب قنوات به بهره‌برداری رسید
به گزارش قم نگار، علیجان صادق پور مخازن ذخیره را یکی از بخش‌های مهم شبکه‌های توزیع آب دانست و اظهار داشت: این مخازن ذخیره عهده‌دار تأمین فشار و دبی ثابت و یکنواخت برای شبکه مصرف، ذخیره آب به‌منظور فراهم آوردن امکان مدیریت توزیع، امکان پمپاژ آب به سطوح بالاتر و نیز محلی برای جمع‌آوری و گندزدایی آب چاه‌ها است.

وی در ادامه از اتمام ساخت مخزن ذخیره قنوات قمرود خبر داد و گفت: ساخت این مخزن ذخیره که حجم آن ۵ هزار متر مکعب است از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، تصریح کرد: پس از اتمام پروژه، عملیات تکمیلی، اجرای کلکتورهای ورودی و خروجی، آبگیری و نشت‌یابی مخزن صورت گرفت و آنگاه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این مخزن در مدیریت ذخیره آب مورد نیاز و نیز مدیریت فشار آب در شبکه توزیع این منطقه بسیار مؤثر است، افزود: برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

صادق‌پور عنوان کرد: با توجه به تمهیدات و اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی قم، امیدواریم با قرار گرفتن این مخزن در مدار، خدمات‌رسانی مطلوب‌تری به مردم این روستاها صورت بگیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgzn9w.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما