يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 3260
استاندار قم تاکید کرد:

جدیت در ترویج فرهنگ تعالی بخش نماز

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم بر لزوم پرداختن به کارهای محتوایی و مفهومی در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ تعالی بخش نماز تاکید کرد.
جدیت در ترویج فرهنگ تعالی بخش نماز
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد‌حسین موسی‌پور در جلسه شورای اقامه نماز استان که با حضور امام جمعه قم و مدیران دستگاه‌های عضو شورا برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در اسلام اظهار کرد: نماز یکی از مهم‌ترین دستورات و فرایض دینی و از ارکان مهم اسلامی و دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری استان قم در زمینه توجه به توسعه و ترویج نماز در سال گذشته، این موفقیت را حاصل تلاش مجموعه دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی دست‌اندرکار امر نماز دانست و تصریح کرد: استان قم طی دو سال اخیر در زمینه مسائل مختلف عمرانی و اقتصادی به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های گوناگون و بزرگی دست یافته بود اما این موفقیت از ارزش و شیرینی خاصی برخوردار بود و نشان داد که در کنار پرداختن به فعالیت‌ها و اقدامات عظیم عمرانی، استان از توجه به مسائل ارزشی و معنوی و در رأس آن فریضه مهمی چون نماز غافل نبوده است.

استاندار قم لزوم توجه جدی به مشکلات نمازخانه‌های عمومی و بین راهی از جمله نظافت و پاکیزگی این اماکن را متذکر شد و افزود: تمام نیازهای فرهنگی اعم از قرآن، کتب ادعیه و مهر نمازخانه‌های بین راهی استان باید توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان تامین شود.

موسی‌پور در مورد نیازهای تعمیراتی این نمازخانه‌ها گفت: نیازهای این بخش توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بررسی و نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام لازم انجام شود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای احداث‌ یا تعمیر سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه مساجد استان خاطرنشان کرد: اعتبار مساجد استان در سال جاری به این بخش اختصاص داده شده است.

استاندار قم ضرورت توجه به نظافت محیط‌های اقامه نماز به ویژه مساجد درون شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اهمیت این مسئله می‌طلبد که متولیان امر و هیئت امنای مساجد این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

موسی‌پور لزوم برنامه‌ریزی برای اقامه سه نوبت نماز و همچنین پخش اذان در مساجد استان را یادآور شد و افزود: برای شهری همانند قم که باید در مسائل دینی و عبادی الگو باشد زیبنده نیست که سه نوبت نماز در مساجد آن اقامه نشود.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مدیریت بحث احداث مساجد جدید در سطح محلات و مناطق مختلف استان عنوان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات مربوط به تامین هزینه‌های ساخت و تجهیز این گونه مساجد، لازم است تا این موضوع از سوی دستگاه‌های فرهنگی مسئول مدیریت شود.

استاندار قم با اشاره به لزوم پرداختن به کارهای محتوایی و مفهومی در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ تعالی بخش نماز گفت: در خصوص فعالیت‌های ترویجی در زمینه نماز، کارهای خوبی در شهر شروع شده که انتظار می‌رود همراه با ارتقای کیفی، این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد.

موسی‌پور ادامه داد: رسیدگی به نظافت و پاکیزگی نمازخانه‌های پارک‌ها و بوستان‌های شهری همچنین تزئین این مکان‌ها به پیام‌ها و احادیث و روایات از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به اهیمت توجه به اقامه نماز در محیط ‌های عمومی اشاره و تصریح کرد: امکان اقامه نماز باید در همه محیط‌های عمومی از جمله بوستان‌ها و پارک‌ها، سالن‌ها و فضاهای ورزشی و امامزادگان و اماکن زیارتی فرهنگی استان فراهم شود.

استاندار قم افزود: برای مشخص شدن حد ترخص لازم است برای تمام مسیرهای ورودی و خروجی استان تابلوهای تعیین حد ترخص توسط سازمان پایانه‌ها تهیه و نصب شود.

موسی‌پور با تاکید بر لزوم تبیین و آموزش فلسفه و آثار نماز گفت: باید به این مهم در برنامه‌های رسانه ملی به ویژه برنامه‌های خاص کودک و نوجوان بیشتر بها داده شود.

استاندار قم همچنین بر لزوم توجه جدی به موضوع نماز جماعت و نماز اول وقت در عزاداری‌ها و هیئات مذهبی تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.eq1a2bqixla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما