پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 32670
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

تحصیل بیش از ۷۵ هزار طلبه در کشور

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تحصیل بیش از ۷۵ هزار طلبه در کشور خبر داد.
تحصیل بیش از ۷۵ هزار طلبه در کشور
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی شیرینی خاصی دارد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه هیچگاه تعطیل نیست زیرا که طلاب همیشه در حال تبلیغ و تحقیق هستند.

وی افزود: در آغاز مراسم سال تحصیلی حوزه‌های علمیه طلاب با یکدیگر عهد و پیمان می‌بندند که در مسیر حرکت امام عصر(عج) و معرفی اسلام به جهان گام بردارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه امروز بیش از ۷۵ هزار طلبه در کشور در حال تحصیل هستند، گفت: مهر ماه امسال بیش از ۶۰ هزار طلبه در ۴۲۰ مدرسه علمیه زیرنظر حوزه‌های علمیه خواهران تحصیل می‌کنند.

جمشیدی تصریح کرد: در حال احداث ۱۹ مدرسه علمیه هستیم که ۱۲ مدرسه علمیه در سطح دو، چهار مدرسه علمیه در سطح سه و سه مدرسه در سطح چهار، قرار است ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار طلبه در سطح دو، ۶ هزار و ۷۷۳ طلبه در سطح سه و ۱۱ نفر در سطح چهار در حال تحصیل هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به وجود ۲۰۰ شورای علمی، آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه کشور، گفت: ۱۲۹ کانون پژوهشی برای شاغلین به تحصیل سطح دو، ۴۱ انجمن علمی برای شاغلین به تحصیل سطح سه، ۳۷۰ هسته پژوهشی در غالب دو هزار و ۵۰۰ محقق و پژوهشگر در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد.

حجت‌الاسلام جمشیدی بیان کرد: ۵۹ هزار طلبه در شبکه اطلاع‌رسانی خواهران به نام کوثر‌ نت و بیش از ۶ هزار طلبه خواهر در فضای مجازی کوثر بلاگ فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳۰ نشست علمی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی در طول دو سال گذشته برگزار شده است، گفت: ۳۰ هزار نفر از طلاب به عنوان امام جماعت در مدارس حضور دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تاکید کرد: برخی از مدارس حوزه‌های علمیه در مناطقی که دارای چندین فرقه و مذهب هستند برپا شده است، افرادی از ادیان دیگر در این مدارس حضور پیدا می‌کنند و پس از مدتی با آگاهی کامل دین خود را تغییر می‌دهند.

جمشیدی در پایان با اشاره به اینکه طلاب خواهر، امروز از کمترین امکانات برخوردار هستند، گفت: کمتر از پنج درصد مدارس علمیه کشور در بخش خواهران فاقد مکان مناسب آموزشی بودند که ۳۵۱ مدرسه علمیه خواهران در حال ساخت است و البته ۱۶۵ مدرسه علمیه به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchv-nx.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما