جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : 32687
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم خبر داد

ایجاد جاده سلامت در بوستان‌های شهر قم

قم نيوز : قم نگار: سرپرست سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم از ایجاد جاده سلامت در بوستان‌های قم خبر داد.
ایجاد جاده سلامت در بوستان‌های شهر قم
به گزارش قم نگار، سید رسول موسوی‌نژادیان با اشاره به اهمیت ورزش و توجه به سلامت جسمانی گفت: همیشه شنیده‌ایم که گفته می‌شود عقل سالم در بدن سالم وجود دارد، از این رو نباید سلامت جسمی نادیده گرفته شود و از کنار این مهم به سادگی بگذریم.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: ورزش یکی از اقداماتی است که به وسیله آن می‌توان تمام قسمت‌های بدن را تنظیم کرد و ایمنی آن را افزایش داد تا در برابر بیماری‌ها به زودی واکنش نشان ندهد.

وی با بیان این‌که در کنار سلامت جسمی باید به سلامت روح و روان نیز توجه ویژه داشت اضافه کرد: سلامت جسمی قطعا موجب افزایش سلامتی روح می‌شود و بدون شک نشاط و شادابی که به واسطه ورزش به دست می آوریم در روحیه ما تاثیرگذار خواهد بود.

موسوی‌نژادیان به فعالیت‌های این سازمان در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: بخش فرهنگی، هنری و ورزشی همواره در نظر داشته در راستای فرهنگ‌سازی گام‌های موثری بردارد و از این رو اقدام به انجام برنامه‌هایی برای ایجاد انگیزه در شهروندان کرده‌ایم تا بیش از پیش به سلامتی خود توجه کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از ایجاد جاده سلامت در بوستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره نشاط شهروندی در سطح بوستان‌ها ایجاد جاده سلامت نیز یکی دیگر از اقداماتی بوده که طی جلسه‌ای با کارشناسان علوم پزشکی مقرر شده تا در این جاده خدمات رایگان در حوزه سلامت ارائه داده شود.

این مسئول به ویژگی‌های جاده سلامت اشاره کرد و گفت: با توجه به امکانات مناسب که اعم از دوچرخه و سایر امکانات ورزشی در این قسمت وجود دارد پوستر‌هایی طراحی و نصب شده که در آن پیام‌هایی در حوزه سلامت قرار گرفته است.

موسوی‌نژادیان با بیان این‌که فضا سازی مناسبی برای جاده سلامت در دستور کار است گفت: هدف ما از این اقدام تشویق و ترغیب شهروندان به پیاده‌روی، رعایت نکات بهداشتی و نکات حوزه سلامت است که ضرورت دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به امکانات موجود در جاده سلامت ابراز کرد: ارائه خدمات پزشکی اعم از اندازه‌گیری قند خون، فشار خون، قد و وزن و مشاوره پزشکی از جمله خدماتی است که ارائه می‌شود و این خدمات می‌تواند در تشویق خانواده‌ها برای استفاده از امکانات ورزشی و پیاده روی خانوادگی موثر باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfevdm.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما