شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 32690
رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم:

جشنواره نمایش کریمه اهل بیت(س) در راه است

قم نيوز : قم نگار: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم از حضور گروه‌های تئاتر قم در جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت(س) در نیمه دوم سال جاری خبر داد.
جشنواره نمایش کریمه اهل بیت(س) در راه است
به گزارش قم نگار، اصغر نوبخت جمعه شب در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر استان قم که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به زمان فراخوان این جشنواره بیان کرد: این جشنواره از ۱۵ فروردین ماه در مدت زمان معینی فراخوان شد و هنرمندان استان قم، نسبت به ارسال طرح های نمایشی گوناگون به دبیرخانه انجمن هنرهای نمایشی استان قم اقدام کردند.

وی از ارسال ۴۳ متن نمایشنامه به دبیرخانه انجمن هنرهای نمایشی استان قم خبر داد و گفت: از این شمار ۲۷ متن ارسالی توسط هیئت انتخاب به مرحله بازبینی راه یافت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم، هیئت انتخاب این جشنواره را حسین فدایی حسین، رضا آزاد و رضا ابوذر عنوان کرد و گفت: افراد یاد شده از اساتید و پیشکسوتان تئاتر قم هستند که انتخاب آثار ارسالی به دبیرخانه را در مرحله نخست بر عهده داشتند.

نوبخت ادامه داد: از ۲۷ متن نمایشی، ۱۳ نمایش به بخش بازبینی این جشنواره راه یافت و گروه‌های نمایشی توانستند با تلاش شبانه‌روزی در بخش رقابتی هفدهمین جشنواره تئاتر استان قم حضور یابند.

وی تصریح کرد: فرهاد بشارتی، کاظم نظری و کوروش زارعی با اهتمام جدی آثار را مورد بررسی قرار داده و از این بین ۶ اثر را برای رقابت در بخش مسابقه انتخاب کردند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم زمان برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر استان قم را از ۲۴ تا ۲۶ شهریور ماه سال ‌جاری ذکر کرد و گفت: نمایش‌های این جشنواره با استقبال گسترده مردم به مدت سه روز در پلاتو ماه و تالار بعثت سازمان جوانان و تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به شعور و درک بالای هنرمندان قمی گفت: مانند هنرمندان قم که تمام آنها را افرادی صبور و با وقار تشکیل می‌دهند، کمتر می‌توانیم مشاهده کنیم زیرا با وجود مشکلات اعتباری قدم به میدان گذاشته و ما را در برگزاری این جشنواره یاری کردند.

وی همچنین از تعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم با صدا و سیمای مرکز قم خبر داد و گفت: بر اساس این تعامل آن دسته از نمایش‌هایی که قابلیت لازم را دارد از سیمای مرکز قم به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم همچنین از اجرای عمومی نمایش‌ها خبر داد و گفت: جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت(س) و جشنواره تئاتر طنز نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjymet.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما