شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 32706
آیت‌الله صافی‌‌گلپایگانی:

آثار هنری قرآن سبب رشد و تعالی انسان می‌شود

قم نيوز : قم نگار: یکی از مراجع تقلید گفت: تعظیم هر چه بیشتر به قرآن کریم سبب رشد و تعالی انسان می‌شود و از سوی دیگر خیر دنیا و آخرت را برای انسان‌ها به همراه دارد.
آثار هنری قرآن سبب رشد و تعالی انسان می‌شود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از سه اثر نفیس قرآنی که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: حکاکی قرآن کریم بر روی طلا یک تفکر بزرگ بوده که نشان دهنده همت عالی خالقان این اثر است و در توصیف و جایگاه این اثر زبانم ناتوان است.

وی افزود: امروز در جهان هستی همه امور وابسته به قرآن کریم است و اگر به قرآن کریم تمسک بجویم به طور قطع در تمام فعالیت‌های خود موفق خواهیم بود و اگر دستمان از قرآن کریم کوتاه باشد، هیچ چیزی نخواهیم داشت و در هیچ فعالیتی موفق نخواهیم بود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر در امور الهی و قرائت قرآن کریم کوتاهی کنیم آخرتمان از بین می‌رود، گفت: در این صورت در هیچ مسیر و فعالیتی موفق عمل نخواهیم کرد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تصریح کرد: بزرگان دین اسلام درباره جایگاه اسلام و قرآن کریم سخنان بسیاری را بیان کرده‌اند اما زبان انسان از بیان آنها ناتوان است.

وی با اشاره به اینکه خلق این اثر افتخار بزرگی برای تولیدکنندگان این آثار با ارزش قرآنی است، گفت: این توفیق نصیب هر انسانی نمی‌شود، تولید اینگونه آثار سبب ترویج فرهنگ قرآنی و ترغیب بیشتر مردم برای روی آوردن به قرآن کریم می‌شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تعظیم هر چه بیشتر به قرآن کریم سبب رشد و تعالی انسان می‌شود و از سوی دیگر خیر دنیا و آخرت را برای انسان‌ها به همراه دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch-qnx.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما