شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : 32707
در وزن به اضافه ۳۵ کیلوگرم

کاراته‌کای قم صاحب نشان برنز مسابقات قهرمانی کشور شد

قم نيوز : قم نگار: کاراته‌کای مستعد و آینده‌دار استان قم با کسب مقام سوم و نشان برنز به کار خود در پیکارهای کاراته قهرمانی کشور سبک‌ دای‌دو پایان داد.
کاراته‌کای قم صاحب نشان برنز مسابقات قهرمانی کشور شد
به گزارش قم نگار‏، در حالی که این‌روزها موضوع موفقیت ارزنده امیر مهدی‌زاده در رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا با کسب مقام نخست،‌ عنوان قهرمانی و نشان طلای قاره کهن مهمترین و داغ‌ترین سوژه مرتبط با این رشته ورزشی است اما کاراته‌کاهای قم در سبک‌های مختلف این رشته نیز عملکرد خوبی دارند.

این در حالی است که در طول سال علاوه بر اعزام‌هایی که توسط هیئت کاراته استان قم به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان‏‏،‌ جوانان،‌ امید و بزرگسالان کشور صورت می‌گیرد، کاراته‌کاهای قم در رده‌های سنی مختلف در لیگ‌های کاراته قهرمانی باشگاه‌های کشور نیز به مصاف حریفان می‌روند.

اعزام‌هایی که توسط هیئت کاراته قم صورت می‌گیرد در بخش کنترلی این رشته است اما بخش غیرکنترلی این رشته شامل سبک‌های کاراته می‌شود که در طول سال توسط هر یک از این سبک‌ها نیز کاراته‌کاهای قم به رقابت‌های متعدد داخلی و برون‌مرزی اعزام می‌شوند.

بعد از قهرمانی تیم آذرخودرونوین قم در مسابقات سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور و همچنین موفقیت تیم‌های قم در لیگ‌های کاتا و کومیته رده‌های سنی پایه کشور هنوز شش ماه دیگر از سال ۹۴ باقی مانده و در مسابقات مختلف داخلی و برون‌مرزی موفقیت‌های متعددی در انتظار کاراته‌های مستعد قم قرار دارد.

کاراته قم به واسطه فعالیت وسیعی که باشگاه‌های این رشته در سطح استان قم انجام می‌دهند همواره از استان‌های موفق کشور بوده این رشته هر ساله در کنار ورزش‌های رزمی جزو رشته‌های پرمدال و پرافتخار ورزش قم در رقابت‌های کشوری و بین‌المللی محسوب می‌شود.

در طول سال بر اساس برنامه‌ریزی سبک‌های مختلف کاراته در هماهنگی با فدراسیون کاراته کشورمان، مسابقات کاراته سبک‌های قهرمانی مردان و بانوان کشور با حضور مدعیان از سراسر ایران برگزار می‌شود و کاراته‌کاهای قم نیز با حریفان خود در رده‌های سنی گوناگون به رقابت می‌پردازند.

یکی از رقابت‌هایی که برای کاراته و ورزش قم مدال ارزشمند به همراه داشته،‌ نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور در سبک دای‌دو است که این هفته در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی سالن فدک تهران برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

در حالی که پایان این دوره از مسابقات با قهرمانی تیم کردستان همراه بود ۲۶۲ کاراته‌کا از ۱۱ استان کشور برای به دست آوردن مقام‌های اول تا سوم بخش تیمی و مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان در تمام رده‌های سنی تیم کردستان قهرمان شد، تیم تهران دوم شد و قزوین بر سکوی سوم قرار گرفت.

در پایان رقابت‌های رده سنی نونهالان کاراته قهرمانی سبک دای‌دو کشور در تهران که در اوزان منهای ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵ و به اضافه ۳۵ کیلوگرم به انجام رسید محمدامین عسگری از تیم اعزامی قم با کسب مقام سوم و نشان برنز مسابقات به کار خود پایان داد.

در رده‌بندی نهایی وزن به اضافه ۳۵ کیلوگرم این دوره از مسابقات مارتیا حسین‌پناهی از تیم هیئت کاراته کردستان در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد، کمیل سلامتی از تیم هیئت کاراته تهران نایب قهرمان شد و مقام سوم مشترک همراه با مدال برنز به بهزاد اذانی از تهران و محمدامین عسگری از قم رسید، ضمن اینکه عنوان برترین داور رده سنی نونهالان این دوره به رضا ده‌کار از قم اختصاص یافت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciyyap.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما