سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 32760
در نخستین روز هفته دفاع مقدس انجام شد

برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در قم

قم نيوز : قم نگار: مراسم رژه ۴۰ یگان از نیروهای مسلح استان قم پیش از ظهر امروز با حضور ائمه جمعه این استان در نخستین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد.
برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در قم
به گزارش قم نگار، مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم پیش از ظهر امروز در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با اجرای ۴۰ یگان رزمی در بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، سید مهدی صادقی استاندار قم، فرماندهان نیروهای انتظامی و نظامی، رئیس شورای اسلامی شهر قم، مدیران استانی، خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس به همراه آحاد مردم در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) طی سخنانی با اشاره به اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس از تجهیزات و دستاوردهای نظامی نوین استفاده کرده است، تصریح کرد: براندازی نظام اسلامی هدف اصلی دشمن در دفاع مقدس بود که اکنون نیز برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند اما به لطف رشادت‌های رزمندگان و برکت خون شهدا نتوانسته به هدف خود برسد.

سردار غلام‌رضا احمدی ادامه داد: ارکان اساسی پیروزی نظام اسلامی بهره‌برداری ملت از فرهنگ عاشورا و رهنمودهای ولی فقیه است؛ در دوران شکل‌گیری انقلاب، امام خمینی(ره) دشمن را از کشور بیرون کرد و اکنون به لطف رهبر انقلاب اسلامی، ایران اسلامی به نقاط مختلف منطقه نفوذ پیدا کرده است.

همچنین امام جمعه قم نیز در این مراسم ارائه سبک زندگی ایمانی، اخلاقی و حماسی را نخستین بعد دفاع مقدس خواند و گفت: در دفاع مقدس خاطرات عاشورای حسینی زنده شد و جوانان بسیجی الگو مناسبی از زندگی اسلامی را برای مسلمانان به نمایش گذاشته و خاطرات دفاع مقدس به خوبی نمایان‌گر این حقیقت است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی و معنوی در دفاع مقدس برای همگان به اثبات رسیده است ابراز کرد: این سبک زندگی در تاریخ ایران وجود نداشته است و اکنون ملت ایران باید این سبک زندگی را احیا کنند زیرا جامعه اسلامی در برابر تهاجم‌های فرهنگی و اخلاقی نیازمند بازگشت به سبک زندگی دوران دفاع مقدس است.

حضور گردان جانبازان استان قم در جایگاه رژه، تقدیر بسیجیان از خانواده‌های شهدا و معرفی بخشی از دستاوردها و تجهیزات نوین نظامی توسط یگان‌های ارتش بخش‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchvqnx.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما