سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 32762
راه پیروزی ملت ایران اقتصادمقاومتی و تبعیت از فرهنگ رزمندگان دفاع‌مقدس است

آیت‌الله اعرافی: ملت ایران فریب لبخند حامیان صدام در هشت‌سال جنگ تحمیلی را نمی‌خورد‌

قم نيوز : قم نگار: امام جمعه قم گفت: ما اهل گفت‌وگو و مذاکره هستیم ولی باید بدانیم که قدرت‌هایی که امروز به ما لبخند می‌زنند در جنگ ۸ ساله حامی رژیم بعثی بودند و ملت ایران فریب لبخندهای آن‌ها را نمی خورد.
آیت‌الله اعرافی: ملت ایران فریب لبخند حامیان صدام در هشت‌سال جنگ تحمیلی را نمی‌خورد‌
به گزارش قم نگار، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بلوار پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس فصلی نو در حیات ملت ما بود و تجربه‌ای جدید از کیان اسلام محسوب می‌شد که گرامیداشت آن یادآور حماسه‌آفرینی افرادی است که برای این ملت عزت‌آفرینی کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع مقدس، دانشگاه علم و ارزش بود افزود: دفاع مقدس آثار و برکات زیادی برای ملت ما داشت که نمایانگر سبک زندگی اسلامی بود و خاطرات عاشورای امام حسین (ع) را زنده کرد.

وی با بیان اینکه عالی‌ترین سبک زندگی اسلامی در دفاع مقدس تجلی یافت، بیان کرد: جوانان ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس یک مدل از زندگی ایمانی ارائه کردند و سبکی از زندگی آسمانی نشان دادند و در دفاع مقدس رشادت‌های زیادی را از خود بروز دادند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه جامعه ما در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نیازمند سبک زندگی دفاع مقدس است، عنوان کرد: بهترین سبک زندگی در دفاع مقدس نمایان شد که پیش از آن وجود نداشت و باید تلاش کنیم آن را برای جوانان جامعه‌مان تبیین کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه مهربانی و صمیمیت در هشت سال دفاع‌مقدس موج می‌زد، افزود: در جنگ فقیر و غنی از تجملات و مادیات عبور کردند؛ جامعه ما امروز نیازمند این موضوع است، رزمندگان این ملت از همه هستی خویش برای یکدیگر گذشتند و متواضع و فروتن بودند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ارائه‌دهنده بهترین سبک زندگی اسلامی بود، بیان کرد: شجاعت و عدم ترس از قدرت‌های بزرگ یکی از عوامل اصلی پیروزی ملت ایران بود، پیش از جنگ هشت ساله قدرت‌های استعماری لرزه بر اندام دولت‌ها و ملت‌ها می‌انداخت درحالی که هشت سال جنگ تحمیلی، خط بطلانی بر این موضوع بود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه اخلاق، معنویت، عبادت و عرفان نمونه‌ای از سبک زندگی رزمندگان بود، عنوان کرد: ملت ایران در برابر موج‌های غیراخلاقی دشمن نیازمند تبعیت از سبک زندگی جنگ تحمیلی است تا در بتواند در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن ایستادگی کند.

وی با بیان این که رزمندگان ملت‌مان الگوهایی نو برای جنگ خلق کردند، تصریح کرد: جنگ ما یک جنگ نابرابر بود و همه عالم در برابر انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند ولی ایمان جوانان این ملت نقشه‌های شوم دشمن را بی‌خاصیت کرد و استکبار را به زانو درآورد.

امام جمعه قم با بیان اینکه جبهه مقاومت از روش بسیج و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس الهام گرفت، گفت: جبهه استکبار چند هدف مختلف را در جنگ پیگیری می‌کرد که شکست انقلاب اسلامی و فاصله از ملت‌های اسلامی و تجزیه استان‌های نفت خیز از جمله آن‌ها بود؛ همچنین به ملت‌های دنیا بگویند انقلاب اسلامی موفق نبود ولی با سلحشوری رزمندگان اهداف جبهه استکبار با شکست روبرو شد.

وی با بیان این که امروز برای گرامی داشت واقعه بزرگ ۸ سال مقاومت در برابر جبهه استکبار جمع شده‌ایم افزود: تبعیت از ولایت فقیه یکی از پیام‌های اصلی ملت ایران در جنگ ۸ ساله بود و استواری و مقاومت و همچنین پیشرفت یکی از اهداف نیروهای مسلح زیر پرچم اسلام و ولایت فقیه است.

آیت‌الله اعرافی با بیان این که ملت ایران اهل منطق و گفت‌وگو است عنوان کرد: ما اهل گفت‌وگو و مذاکره هستیم ولی باید بدانیم که قدرت‌هایی که امروز به ما لبخند می‌زنند در جنگ ۸ ساله حامی رژیم بعثی بودند، راه پیروزی ما بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی و تبعیت از فرهنگ رزمندگان جنگ تحمیلی است.

وی با بیان این که داعش ابزار مسکتبران است و نوچه جبهه کفر محسوب می‌شود، تصریح کرد: همان ملتی که در ۸ سال جنگ در برابر دشمن ایستادگی کرد، امروز هم با جدیت در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی خواهد کرد چون هیچ تغییری در آرمان‌های این ملت ایجاد نشده و همواره حامی ولایت فقیه و نظام اسلامی است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcj8aet.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما