قم نيوز : قم نگار: امام جمعه قم گفت: لحظه‌ای نباید از توطئه‌های دشمنان غفلت کرد، زیرا اکنون در معرض انواع تهاجم‌ها هستیم و مردم، جوانان، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در برطرف کردن این توطئه‌ها نقش مهمی دارند.
نباید لحظه‌ای از توطئه دشمنان غافل شد/ نقش مهم نیروی انتظامی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان
به گزارش قم نگار، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در مراسم صبحگاه و رزمایش ناجا که در فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام، دفاع مقدس و نیروی انتظامی با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: این نیرو باید بر توان خود بیفزاید و آمادگی خود را برای مقابله با انواع توطئه‌ها افزایش دهد و آمادگی‌های معنوی، دانشی، اخلاقی و مهارتی خود را مضاعف کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد:‌ در هفته نیروی انتظامی نیروی سرافراز ما گذشته خود را به صورت مجدد بررسی کرده و خود را برای ایفای نقش‌های بهتر آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور در سال‌های پس از انقلاب در جایگاه بی‌نظیر و ممتازی قرار گرفته است، گفت: در دفاع مقدس همه قدرت‌های استکباری عالم برای شکستن دژ استوار انقلاب اسلامی جمع شدند، این حرکت به دلیل آن بود که این کشور و نظام سخن و پیام جدیدی داشت.

وی عنوان کرد: کشور در طول هشت سال دفاع مقدس برابر افزون‌خواهی چند قرن استکبار ایستاد، فراموش نکنیم بیش از ۲۰۰ سال قدرت‌های استکبار غربی منافع و معادن ملت‌های مسلمان را به غارت بردند و در همه کشورهای اسلامی حاکمیت یکپارچه داشتند و فرمان‌روا بودند.

اعرافی ادامه داد: امام خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس با عظمت و شکوه قدرت استکباری را شکست دادند و ایران را در جایگاه مستقل قرار دادند.

وی با بیان اینکه قدرت‌های غربی دو بعد دارند گفت: یک بعد نرم بوده با شعارهای حقوق بشر و از این قبیل است و بر ما پنهان نیست که این قدرت‌ها روی بسیار خشن و زشت دارند و در پرونده قدرت‌های غربی روح خشن و زشت ثبت شده است.

امام جمعه قم یادآور شد: در این پرونده آدم‌کشی، قتل و به غارت بردن معادن مسلمان موج می‌زند، در حالی که روی واقعی غربی‌ها همین است، در دوران دفاع مقدس و انقلاب این رو مشاهده شد.

وی عنوان کرد: روی خشن و استکباری غربی‌ها را نباید فراموش کنیم، امروز در منطقه‌ای قرار گرفتیم که موجی از تنش‌ها، اضطراب‌ها و هجمه‌های بیگانه است، تنش‌هایی که از سوی داعش و گروه‌های تندرو وجود دارد، ‌ریشه‌ای استکباری آنها را در درون منطقه ایجاد می‌کند.

اعرافی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و ملت ایران باید عمق این جریانات را بشناسد گفت: لحظه‌ای نباید از واقعیت این مسئله غفلت کرد، اکنون در معرض انواع تهاجم‌ها هستیم و مردم، جوانان، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در برطرف کردن این توطئه‌ها نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به ویژگی نیروی انتظامی در نظام اسلامی عنوان کرد: نیروی انتظامی نعمت ممتاز در عالم هستی است که در هیچ جای جهان نیست و این نیرو برآمده از دل مردم و در خدمت جامعه است.

امام جمعه قم با بیان اینکه نیروی انتظامی به سه لایه و بعد مهم نیازمند است عنوان کرد: بعد اخلاقی باید در منش و رفتار شما در جامعه تجلی پیدا کند، اخلاقی که در آن اقتدار با مهربانی گره خورده و در اوج اقتدار است ولی بسیار مهربان و مردمی است.

وی یادآور شد:‌ ولایتمداری، مردم‌خواهی و در خدمت مردم بودن در منش و اخلاق باید موج بزند،‌ تقوا و در نظر گرفتن خدا ارزش دیگری است که باید در نیروهای مسلح مشهود باشد.

اعرافی ادامه داد: صبر، استقامت، هوشمندی و بصیرت لازمه نیروی مسلح در نیروی اسلامی است و باید به صورت روزافزون رشد پیدا کند، خداجویی، اخلاص، با خدا معامله کردن، شجاعت و نترسیدن از خطرها ویژگی‌هایی است که در نیروی انتظامی باید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار نیروی انتظامی نیازمند دانش، تحقیق و پیشرفت است گفت: نیروی انتظامی و مسلح باید مرزهای دانش را در ابعاد مختلف درنوردند، امروز بدون علم و دانش نمی‌توان گام‌های بزرگ برای تامین امنیت برداشت.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امنیت در دنیای امروز مقوله‌ای علمی و دانشی است، فعالیت‌های نیروی انتظامی در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیازمند علم، دانش، تحقیق و پژوهش است.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را که دولت و نیروی انتظامی باید معالجه کنند، بدون تحقیق و پژوهش امکان ندارد، اگر پشتوانه نیروی انتظامی علم، دانش، تحقیق و پژوهش نباشد، ممکن است، شکست بخوریم.

اعرافی با بیان اینکه دانش‌اندوزی، تحقیق و تجربه در مهار ناامنی‌ها بسیار موثر است، گفت: نیروی مسلح و انتظامی گام‌های خوبی در تحقیق و پژوهش برداشته‌اند، ولی هرگز وضع موجود کافی نیست، باید در نظر داشت ابعاد مهم نیروی انتظامی مهارت، کارآمدی و مهارت داشتن برای تامین امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: تامین امنیت در کشور به دست شما است که نقطه محوری در ایران و جهان است، نیروهای مسلح قم، نیروهای انتظامی و امنیتی بوده که رسالتی متفاوت از سایر استان‌ها دارند.

امام جمعه قم ادامه داد: قم استان و شهری است که از آن انقلاب برخاسته است، این استان نیازمند نیروی انتظامی بصیر و آگاه است، این جایگاه را باید ممتاز بدانید، نیروی انتظامی در سراسر کشور وظایف سنگینی دارد، ولی در این استان مسئولیت مضاعف دارد.

وی خاطرنشان کرد: از امتیازات نیروی انتظامی حفاظت از امنیت در همه ابعاد از جمله اخلاقی و معنوی است بنابراین باید این نیرو سرآمد سلامت اخلاقی بوده و اقدامات آن نرم‌افزاری و دقیق باشد و تعامل نیروی انتظامی با نسل جوان و جامعه باید ممتاز باشد.

اعرافی عنوان کرد: این اجتماع پیام مهمی به دشمنان دارد، هشت سال شجاعت و شکوه کشور را مشاهده کردند، دشمنان خارجی، معاندان درون منطقه، رژیم آل سعود و جریان‌ داعش بدانند همان ملتی که در هشت سال در برابر همه قدرت‌ها ایستاد، امروز همان ملت و نیروهای امنیتی و انتظامی زیر نظر فرماندهی و فرمانده کل قوا در برابر همه شما می‌ایستد، شما توان اینکه به مرزها نزدیک شوید و امنیت کشور را از بین ببرید، ندارید.

وی یادآور شد:‌ ما در برابر دشمنان خارجی از همدلی و همزبانی با فرماندهی کل قوا برخورداریم، به این وسیله امکان نزدیک شدن به مرزهای ایران و تهدید امنیت ایران را ندارید.

وی تاکید کرد:‌ در داخل کشور باید قدم‌های بزرگی برای ارتقاء امنیت، تعالی اخلاق، پیشرفت اقتصادی و شکستن توطئه‌های نرم دشمنان از خود نشان دهیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcevo8x.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما