قم نيوز : قم نگار: مشاور سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد برخلاف اظهارات مقامات غربی، دولت «بشار اسد» بهترین گزینه برای برقراری ثبات در سوریه است.
مشاور سابق کاخ سفید: «بشار اسد» بهترین گزینه برای برقراری ثبات در سوریه است
به گزارش قم نگار، «گوئنیت تاد» مشاور سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی «اسپوتنیک» تأکید کرد که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بهترین گزینه برای برقراری ثبات در سوریه است.

وی ادامه داد که دولت اسد به مردم سوریه بهترین فرصت دستیابی به ثبات و یافتن یک راه‌حل سیاسی واقعی برای این کشور را می‌دهد.

تاد در اینباره اینگونه گفت: «رژیم اسد، هر نظری که افراد راجع به آن دارند، بهترین و به طور قطع تنها امید برای تغییر بلند مدت است. تغییر سیاسی مشروع در سوریه باید از یک پایه و اساس ثبات نشأت بگیرد».

آمریکا که یکی از مخالفان سرسخت دولت اسد است از تصمیم روسیه برای حملات هوایی به مواضع داعش انتقاد کرده است و روسیه را متهم کرده که معارضان اسد و نه تکفیری‌های داعش را هدف قرار داده است.

مشاور سابق کاخ سفید با اینحال مدعی شد که دولت اسد با استفاده از تاکتیک‌های ظالمانه، ثبات را در سوریه تحمیل کرده است اما همچنان دولت قانونی و مشروع سوریه به حساب می‌اید.

تاد تصریح کرد: «نیروهای اسد حتی "میانه‌رو" هم نیستند اما آنها نماینده یک دولت قانونی هستند که این تنها امیدواری برای ثبات طولانی‌ مدت و "اعتدال" آتی در سوریه است».

وی ادامه داد که آمریکا باید از عراق درس گرفته باشد که تغییرات ناگهانی در حاکمیت سیاسی به هرج و مرج منتهی می‌شود و سوریه نیز فرقی در این زمینه ندارد.

مشاور سابق کاخ سفید گفت: در هیچ کشور غربی، همه مردم حاکمیت خود را دوست ندارند یا اینکه همگی با آن موافق نیستند اما اکثر شهروندان می‌دانند که تغییرات یک پروسه تکاملی و نه انقلابی است».

تاد در اینباره توضیح داد که گروههای خشن انقلابی در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا وجود دارد اما هیچ شهروند منطقی خواستار موفقیت این گروهها در سرنگونی دولت نیستند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون درگیر ناآرامی‌هایی شده است و دولت سوریه در حال مبارزه با بسیاری از گروههای افراطی و تکفیری همچون داعش و جبهه‌النصره می‌باشد.

هفته گذشته، روسیه به درخواست دولت سوریه و با مجوز پارلمان کشورش حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد و تاکنون خسارات چشمگیری را به تکفیری‌های داعش وارد آورده است اما با اینحال غرب به ویژه آمریکا که با توجه به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش موفق نشده مانع پیشروی داعش را بگیرد از حملات جنگنده های روسیه در سوریه ناراضی است و به طور مداوم روسیه را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceo78x.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما