چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 3334
آیت‌الله مکارم‌شیرازی هشدار داد:

اسلام‌ستیزی در جمهوری آذربایجان

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم‌شیرازی نسبت به اسلام‌ستیزی و شیعه‌ستیزی در جمهوری آذربایجان هشدار داد.
اسلام‌ستیزی در جمهوری آذربایجان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار کرد: عملی که قلیل بوده ولی با یقین باشد نسبت به عمل زیادی که بدون یقین باشد افضل است.

وی ادامه داد: کارهای زیادی که انسان انجام دهد اگر توام با ایمان، یقین و قطعی نباشد مفید واقع نشده و دو عیب بزرگ در آن به وجود می‌آید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه چنین فردی ممکن است که دچار غرور ‌شود، گفت: عمل کثیر بدون یقین موجب خستگی و زدگی می‌شود ولی عملی که کمتر بوده ولی دائمی و آمیخته با یقین باشد بسیار موثر واقع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اثر عمل قلیل همراه با یقین همانند آبیاری قطره‌ای است، گفت: چنین فردی شاکر خدا بوده، مغرور نشده و عمل در نهاد او اثر می‌گذارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی هستند که در انجام اعمال افراطی عمل کرده بعد به کلی اعمال را رها کرده‌اند، تاکید کرد: در همه مسائل باید حد اعتدال رعایت شود و از افراط کاری پرهیز داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیعیان دنیا مظلوم‌ترین جمعیت‌ها به شمار می‌روند، گفت: امروز گروهی در بحرین و گروهی در آذربایجان شوروی زیر فشار ظالمان قرار گرفته‌اند و مثلث شوم آمریکا و اسرائیل و یکی از کشورهای عربی دست به دست هم داده و وهابیون صحنه گردان هستند.

مکارم‌شیرازی تاکید کرد: از آذربایجان شوروی خبرهایی به ما رسیده است که نه تنها شیعه‌ستیزی، بلکه اسلام‌ستیزی در این کشور دنبال می‌شود.

وی گفت: در کشور آذربایجان شوروی که حکومت آن بر عهده باقی‌مانده‌های همان نظام کمونیستی سابق است، حذف اسلام دنبال می‌شود و آنها اخیرا سه کار را در این راستا دنبال می‌کنند.

این مرجع تقلید افزود: آنها جلوی محجبه بودن دختران در مدارس را گرفته‌اند و مردم علیه این اقدام تظاهرات برپا کردند.

وی اضافه کرد: اقدام دیگر این بوده که عده‌ای از سران باشخصیت را زندانی کرده و همچنین جلوی نشر کتاب‌های دینی و اسلامی را گرفته‌اند، به امید اینکه ریشه اسلام و تشیع را بزنند.

مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: بار دیگر وظیفه خود می‌دانم بگویم که اینها با این قبیل اقدامات به ریشه خود تیشه می‌زنند چرا که‌ شیعیان دنیا پرورش‌یافتگان مکتب امام حسین(ع) بوده و ساکت نمی‌مانند.

وی خطاب به سران کشور آذربایجان گفت: ادامه این راه پایان خطرناکی برای شما در پیش دارد و در برابر چنین اقداماتی شیعیان سکوت نخواهند کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تمام شیعیان جهان باید با این شیعیان مظلوم هم صدا شوند تا شیعیان آذربایجان تصور نکنند که تنها هستند، گفت: در روزنامه‌های خود مطرح می‌کنند که چرا در امور داخلی ما دخالت می‌کنند، باید در پاسخ به اینها گفت که مراجع همانند طبیبان بدون مرز هستند.

وی با بیان اینکه مرجعیت مرز ندارد، اظهار کرد: در همه جاها مقلدان حضور دارند اگر مقلدین ماه منحصر به کشور ما بود شاید چنین سخنی درست بود، ولی مرجعیت مرز نمی‌شناسد و اینها با فرهنگ مرجعیت آشنایی ندارند.

‌مکارم‌شیرازی تاکید کرد: مگر مردم فلسطین اشغالی که این همه از آنها حمایت می‌کنیم شیعه هستند؟ اکثریت آنها برادران اهل سنت هستند ولی ما از آنها دفاع می‌کنیم و این حمایت‌ها دخالت نیست.

وی گفت: حمایت از همه مسلمین ‌به ویژه از همه شیعیان مظلوم دنیا در هر کجا باشند بر عهده ما است و همه باید به نوبه خود حمایت کنند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان نصیحت به اینها می‌گوییم که دست از کارهای خود برداشته مردم را اذیت نکنند، مردم در مسائل دینی چیزی از شما نمی‌خواهند و باید آنها را آزاد بگذارید، اگر اینگونه نباشد ثمره تلخ و شوم آن را در آینده نزدیک خواهید چشید.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.x8xbjh8xe9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما