سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 33340
حاشیه‌های جلسه شورای اداری قم؛

از تشکر استاندار در برخورد با مخالفان تصویب برجام تا تنفر معاون جدید استاندار از سیاسی‌کاری

قم نيوز : قم نگار: احد جمالی با بیان اینکه اعتقاد دارم ادامه مسیر انقلاب اسلامی با حرکت فرهنگی میسر خواهد بود، گفتمان غالب در عملکردش را تعامل عقلانی و منطقی برشمرد و کار سیاسی در نظام اسلامی را مقدس برشمرد و در عین حال اذعان داشت که از سیاسی کاری تنفر دارد.
از تشکر استاندار در برخورد با مخالفان تصویب برجام تا تنفر معاون جدید استاندار از سیاسی‌کاری
به گزارش قم نگار، جلسه شورای اداری استان قم غروب دوشنبه در تالار معصومیه قم رأس ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه آغاز شد و بعد آن درب‌های سالن به روی مسئولان و خبرنگارانی که پس از این ساعت وارد می‌شدند، بسته شد.

افرادی که با تأخیر به جلسه رسیدند با درب‌های بسته مواجه شدند که پس از هماهنگی‌های به عمل آمده از درب ویژه وارد تالار معصومیه شدند که ظاهرا در جلسه قبلی شورای اداری به مسئولان تذکر داده شد تا در صورت تأخیر از ورود آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

پخش کلیپی از پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به قم و نیز ارائه گزارشی از سوی سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم، از برنامه‌های ابتدایی جلسه شورای اداری استان قم بود.

پست مهم معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم که از چهارم تیرماه سال جاری با استعفای حجت الاسلام علی بنایی خالی بود بالاخره پس از گذشت ۴ ماه با معرفی احد جمالی پر شد.

نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، برخی از مدیران استان و همچنین حجت الاسلام بنایی معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار قم از غایبان این جلسه بودند.

دلایل تأخیر در انتخاب معاون استاندار

استاندار قم در سخنرانی خود با بیان اینکه برخی از اطرافیان از طول کشیدن انتخاب و معرفی معاون سیاسی امنیتی سخن می‌گفتند، اظهار داشت: طول کشیدن معرفی معاون سیاسی امنیتی استانداری به لحاظ حساسیت‌های موجود در این پست بود.

سید مهدی صادقی در پاسخ به انتقادات موجود در زمینه انتخاب فردی غیر بومی به این مسئولیت، گفت: نگاه ما در انتخاب همکارانمان، نگاه شایسته سالاری و دورن سیستمی است و انتخاب فردی خارج از استان به معنی این نیست که کسی در استان صلاحیت تصدی این پست را نداشته است.

وی همچنین به تغییر معاون امور عمرانی خود نیز اشاره کرد و این تغییر را به درخواست جواد دلاوری معاون سابق امور عمرانی عنوان کرد و افزود: به دلیل عملکرد موفق آقای بهشتی در اداره کل راه و شهرسازی، وی به این مسئولیت منصوب شد.

استاندار قم همچنین به تجمع و تحصن برخی از مخالفان تصویب برجام در کنار دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی و مسجد اعظم هم گریزی زد و این گونه حرکات غیر قانونی در هفته‌های اخیر را مخل آرامش، نظم و انضباط استان برشمرد.

وی از شورای تأمین به ویژه نیروی انتظامی و دادگاه ویژه روحانیت در راستای برخورد با این‌گونه تجمعات غیر قانونی تشکر و قدردانی کرد.

امکانات دولتی در خدمت کاندیداهای احتمالی قرار نگیرد

معاون وزیر کشور نیز در این جلسه سخنرانی خود را معطوف به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کرد و از مسئولان برگزاری انتخابات خواست تا له یا علیه کاندیدا‌ها موضع نگیرند و بی‌طرفی کامل را رعایت کنند و از همه مسئولان استان خواست تا از امروز امکانات دولتی را در خدمت کسانی که احتمال می‌دهند کاندیدا باشند قرار ندهند.

محمد حسین مقیمی، تلاش‌های حجت الاسلام بنایی در زمان تصدی مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استانداری قم را صادقانه برشمرد و از تلاش‌های وی قدردانی کرد.

در ادامه نیز نوبت به سخنرانی احد جمالی معاون جدید سیاسی امنیتی استاندار قم رسید که وی در سوابق خود سرپرست سابق معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس و همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس دارد.

وی از استاندار قم و معاون سیاسی وزیر کشور به خاطر اعتمادی که به وی برای تصدی این مسئولیت کردند تشکر کرد و این پست را مأموریت بسیار سنگین، خطیر و ظریفی برشمرد.

کار سیاسی در نظام اسلامی مقدس است

جمالی با بیان اینکه اعتقاد دارم ادامه مسیر انقلاب اسلامی با حرکت فرهنگی میسر خواهد بود، گفتمان غالب در عملکردش را تعامل عقلانی و منطقی برشمرد و عنوان کرد که درب اتاقش به روی همه گروه‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند باز است.

وی کار سیاسی در نظام اسلامی را مقدس برشمرد و در عین حال اذعان داشت که از سیاسی کاری تنفر دارد.

معاون استاندار قم، سخنان خود را با این شعر از حافظ پایان داد و آن را تقدیم به همه کارگزارن نظام جمهوری اسلامی کرد که:

دوستداران دوستکامند و حریفان با ادب پیشکاران نیکنام و صف‌نشینان نیکخواه

دور از این بهتر نباشد ساقیا عشرت گزین حال از این خوش‌تر نباشد حافظا خوش‌تر بخواه

در پایان نیز محسن بهشتی که چند روز قبل به عنوان معاون امور عمرانی استانداری قم منصوب شده بود در سخنان کوتاهی از خدمات ۵ ساله جواد دلاوری معاون سابق امور عمرانی استاندار قم تقدیر کرد و اولویت کاری خود را اتمام پروژه‌های نیمه تمام به خصوص پروژه‌های شهری که نارضایتی‌هایی برای مردم به همراه آورده است اعلام کرد.

وی وعده دارد تا تکمیل پروژه‌های موجود پروژه جدید را بدون برنامه‌ریزی شروع نکند و از بخش خصوص در زمینه‌های عمرانی حمایت کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccx1q1.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما