جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 33435
گزارش از کربلا؛

پزشکانی که عاشق خدمت به زائران حسینی هستند

قم نيوز : قم نگار: زائران و عاشقان حضرت امام حسین(ع)، از چند روز قبل خود را به کربلا رسانده اند تا در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، در عزای سرور آزادگان جهان سوگواری کنند.
پزشکانی که عاشق خدمت به زائران حسینی هستند
به گزارش قم نگار، دسته دسته زائران حسینی از اقصی نقاط ایران به کربلا آمده اند تا مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را در این سرزمین عزاداری کنند.

صدها هزار زائر پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، زائر کربلا شده اند تا در عزای حسین(ع)، سوگواری کنند.

در این بین، یک گروه کوچک اما عاشق خدمت به زائران کربلا، از تهران آمده اند تا اگر زائر بیماری، مجروحی و مصدومی بود، او را درمان کنند.

کادر درمانی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر، شامل ۶۰ پزشک، جراح، پرستار و...، از شب گذشته وارد کربلا شده اند و از امروز صبح چادرهای درمانی را برپا کرده اند تا در خدمت زائران حسینی باشند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، دارای ۲ درمانگاه ثابت در کربلاست که همه ایام سال به زائران ایرانی و غیر ایرانی خدمات درمانی ارائه می دهد.

این در حالی است که در ایام خاص سال که زائران حسینی در کربلا حضور می یابند، تیم های پزشکی نیز از تهران عازم این شهر می شوند تا بتوانند به زائران خدمات رسانی کنند.

یکی از ایام سال، تاسوعا و عاشورای حسینی است که همواره شاهد حضور چند میلیونی زائران حسینی در کربلا هستیم. از همین رو، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، با اعزام تیمی متشکل از رشته های مختلف پزشکی، تلاش کرده تا همواره بهترین خدمات درمانی را به زائران ارائه دهد.

امسال ۶۰ نفر از پزشکان، جراحان و پرستاران، آمده اند کربلا تا چنانچه زائران حسینی نیازمند خدمات پزشکی شدند، آنها را مداوا و درمان کنند.

بر اساس گفته دکتر علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، تیم ۶۰ نفره پزشکی شامل پزشک عمومی، جراح مغز و اعصاب، متخصص قلب، زنان، اورتوپد، بیهوشی، گوش و حلق و بینی و داخلی، پرستار و امدادگر است که خدمات درمانی را به زائران حسینی ارائه خواهند کرد.

وی همچنین به ارسال ۲۴ تن دارو به کربلا اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش بینی‌ افزایش تعداد زائران، امسال حجم داروهای ارسالی به ۲۴ تن افزایش یافت، همچنین یک تن داروی ضروری شامل داروهای یخچالی و لوازم پانسمان و استریل فوری نیز همراه تیم پزشکی به کربلا ارسال شده است.

به گزارش قم نگار، چادرهای درمانی هلال احمر از صبح پنج شنبه در اطراف حرم امام حسین(ع) برپا شده اند.

بر اساس تصمیم مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، این چادرها در بین الحرمین مقابل باب قبله امام حسین(ع)، حرم حضرت عباس(ع) و خیابان جمهوری برپا و تا یک روز پس از عاشورا به مراجعه کنندگان خدماتی از قبیل ویزیت و داروی رایگان، سرم تراپی و پانسمان ارائه می‌دهند. این در حالی است که در روزها تاسوعا و عاشورای حسینی، به دلیل افزایش تعداد زائران، تعداد چادرهای درمانی نیز به ۶ چادر افزایش می یابد.

پزشکان و جراحان و پرستاران اعزامی، بدون هیچ گونه چشم داشتی و تنها به عشق امام حسین(ع) و خدمت به زائران حسینی، عازم کربلا شده اند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchmknx.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما