جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 33451
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حضرت ابوالفضل (ع) با بصیرت و ایمان در راه امام حسین (ع) جهاد کرد

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت عباس (ع) انسانی بود دارای بصیرتی نافذ و ایمانی محکم که به یاری برادرش امام حسین (ع) آمد و جهاد کرد و امتحان خوبی در زمینه ولایت مداری پس داد.
حضرت ابوالفضل (ع) با بصیرت و ایمان در راه امام حسین (ع) جهاد کرد
آیت‌الله سید محمدحسین احمدی شاهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، بااشاره به تاسوعای حسینی و رشادت و فداکاری‌های حضرت ابوالفضل (ع) در دفاع از حضرت ابا عبدالله (ع) اظهار داشت: امتحانی که امام صادق (ع) فرمود حضرت عباس (ع) در آن با سربلندی بیرون آمد که می‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی باشد درس ولایت مداری و پیروی از امام حسین (ع) بود.

آیت‌الله احمدی شاهرودی با اشاره به واقعه عاشورا و ایثار و از خودگذشتگی حضرت ابوالفضل (ع) افزود: روز عاشورا حضرت عباس (ع) به دستور امام حسین (ع) به سمت فرات رفت که برای اباعبدالله (ع) و اصحاب با وفایش آب بیاورد که جرعه‌ای آب برداشت تا بنوشد اما به یاد تشنگی امام حسین (ع) و اصحاب وی افتاد و آب را زمین ریخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی متأثر از نهضت حسینی است گفت: در انقلاب اسلامی ملت شیعه ایران دست خالی بودند و به مبارزه با رژیم تا دندان مسلح شاه پرداختند، ملت ما با الگوگیری از امام حسین (ع) و قیام عاشورا در برابر شاه ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: عموی ما حضرت عباس (ع) انسانی بود دارای بصیرتی نافذ و ایمانی محکم که به یاری برادرش امام حسین (ع) آمد و جهاد کرد و امتحان خوبی در زمینه ولایت مداری پس داد.

وی با اشاره به اقدامات اباعبدالله (ع) درراستای نشر مکتب اهل بیت (ع) تصریح کرد: امام حسین (ع) بدون یار و یاور و تنها برای دفاع از دین و بر افراشتن پرچم دین و حاکمیت الهی با یزید که سرتاسر مسلح بود جنگید و پیروز شد.

آیت‌الله احمدی شاهرودی با اشاره به درس‌های واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: حادثه کربلا الهام بخش همه ملت‌ها و مردم است برای اینکه از واقعه کربلا آزادی خواهی و زیر بار ظلم نرفتن و دفاع از دین را بیاموزند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم الگوگیری از وفاداری و ایثار و ولایت مداری حضرت عباس (ع) گفت: حضرت ابوالفضل (ع) در زمینه ولایت مداری درسی خوبی پس داد و از امتحان الهی سربلند بیرون آمد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfyjdm.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما