جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 33452
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شهدا به مقام الهی حضرت عباس (ع) غبطه می خورند

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت ابوالفضل (ع) نزد خداوند دارای منزلت و جایگاهی است که تمام شهدا در روز قیامت غبطه مقام ایشان را می خورند.
شهدا به مقام الهی حضرت عباس (ع) غبطه می خورند
آیت الله محمد تقی پور محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به فرا رسیدن تاسوعای حسینی اظهار داشت: امام صادق(ع) درمورد حضرت عباس(ع) می فرمایند که عموی ما دارای بصیرت و ایمان محکمی بود ، حضرت ابوالفضل(ع) در واقعه عاشورا ولایت مداری خود را اثبات کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) افزود: عمویم حضرت ابوالفضل (ع) نزد خداوند دارای منزلت و جایگاهی است که تمام شهدا در روز قیامت غبطه مقام ایشان را می خورند.

آیت الله پورمحمدی بیان کرد: لازم است به این موضوع توجه داشته باشیم که حضرت عباس(ع) از چه راهی به این مقام با ارزش الهی دست پیدا کرد ، اطاعات از خدا ، پیامبر(ص)، ائمه (ع) و امام حسین (ع) و ولایت مداری از عوامل اصلی رسیدن حضرت ابوالفضل (ع) به این جایگاه ارزشمند و الهی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) وفاداری و رشادت خود را به همه عالمیان نشان داد عنوان کرد: هنگامی که حضرت عباس (ع) وارد فرات شد و مشک آب خود را پر کرد و هنگامی که قصد نوشیدن آب داشت یاد عطش امام حسین(ع) افتاد و آبی نخورد.

وی با بیان اینکه حضرت عباس (ع) با اطاعت از امام حسین(ع) ولایت مداری را در عمل اثبات کرد گفت: حضرت ابوالفضل(ع) فرمودند به خدا قسم اگر دست راستم را قطع کنید با دست چپم از دین اسلام و امام خودم سید الشهدا (ع) دفاع کرده و در این راه همه هستی خود را فدا می کنم .

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فداکاری و جانبازی و اطاعت پذیری حضرت عباس (ع) از امام و مقتدای خود اباعبدالله (ع) سبب شد ایشان به آن جایگاهی برسد که امام سجاد(ع)فرمودند روز قیامت همه شهدا به مقام حضرت ابوالفضل (ع) غبطه می خورند.

آیت الله پورمحمدی با تاکید بر لزوم الگوگیری از حضرت ابوالفضل(ع) گفت: عزاداران حسینی درس فداکاری و ایثار و مقاومت را از حضرت عباس(ع) فرا گرفته و ادامه دهنده راه ایشان باشند.

انتهای پیام/ 130


انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcgxt9w.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما