سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : 33590
آیت الله مکارم شیرازی:

صدا و سیما سکوت مجامع بین المللی در قبال واقعه منا را ریشه‌یابی کند

قم نيوز : قم نگار: آیت الله مکارم شیرازی گفت: استکبار و رژیم سعودی با تزریق مالی کشورهای اسلامی را وادار به سکوت کردند و مجامع بین المللی و علمای اسلام نیز در این زمینه سکوت اختیار کردند که در این راستا صدا و سیما وظیفه دارد این سکوت را ریشه یابی و علت آن را منتشر کند.
صدا و سیما سکوت مجامع بین المللی در قبال واقعه منا را ریشه‌یابی کند
به گزارش قم نگار، آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با رئیس مرکز پژوهش و سنجش صدا و سیما که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد اظهار داشت: هرچقدر درمورد اهمیت صداو سیما گفته شود کم است چون صداوسیما دانشگاهی است که می‌تواند دانشمندانی را تربیت کند و همچنین همانند طبیبی به درمان بیماران می‌پردازد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه صداو سیما دارای رسالت‌ها و مسئولیت‌های متعددی است افزود: مرکز پژوهشی صداوسیما در بخش‌های مختلف عقیدتی، فرهنگی، دینی و شبهات فعالیت می‌کند تانیازهای جامعه برطرف شود و تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمن پس از ناکامی در عرصه‌های نظامی و اقتصادی جنگ نرم را در دستور کار خویش قرار داده بیان کرد: دشمنان دست به دست یکدیگر داده‌اند تا از طریق رسانه‌ها به ایجاد هجمه علیه انقلاب اسلامی بپردازند که صداوسیما در این راستا وظیفه دارد با حالت تهاجمی در برابر اهداف دشمنان مقابله کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر این که بی اعتباری استکبار در مبارزه با داعش به خوبی نمایان شد گفت: یکی از تحلیل گران شبکه‌های خارجی درمورد داعش پژوهشی را انجام داد که در ظاهر نقد بود ولی در اصل گروهک داعش را بزرگ و پرقدرت نشان داد.

وی با اشاره به واقعه خونین منا خاطر نشان کرد: حادثه عظیمی در منا صورت گرفت که در تاریخ اسلام بی نظیر بود، استکبار و رژیم سعودی با تزریق مالی کشورهای اسلامی را وادار به سکوت کردند و مجامع بین المللی و علمای اسلام و مسئولان کشورهای اسلامی نیز در این زمینه سکوت اختیار کردند که در این زمینه صدا و سیما وظیفه دارد این سکوت را ریشه یابی و علت آن را منتشر کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم علت یابی فاجعه منا و ورود علمای اسلامی به آن اظهار داشت: قصد دارم تا نامه ای به علمای اسلامی که در کنفرانس مبارزه با جریان‌های تکفیری شرکت کردند بنویسم که چرا در مورد واقعه منا سکوت اختیار کرده‌اند و موضع گیری مناسبی ندارند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم هدف دار بودن برنامه‌های صدا و سیما بیان کرد: مشکلات جامعه زیاد است و به اندازه همان نیز مسئولیت صدا و سیما نیز افزایش پیدا می‌کند که باید در این زمینه به رسالت خویش عمل کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه صدا و سیما باید به وسیله پژوهشکده‌هایی که دارد به موقع وارد موضوعات مهم و اساسی و مورد نیاز جامعه شود گفت: صدا و سیما باید در مورد مسائل فرهنگی برنامه‌های مناسبی تهیه کند و برای هرقشری از جامعه برنامه مناسبی را تهیه کند، همان گونه که صداو سیما برنامه‌های مناسب و مورد نیاز تدارک می‌بیند در کنار آن کار پژوهشی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: تفکری ایجاد شده که باید سطح اینترنت کشور را بالاببریم که این موضوع تفکر تجاری بود چون ارتقای سطح اینترنت سبب افزایش مشکلات جامعه شده که نیاز است در این زمینه کار کارشناسی انجام شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن اظهار داشت: نباید فرهنگ رسانه ای غرب به صورت ناآگاه در مسئولان صداو سیما نفوذ کند و رسانه ملی به تقلید از رسانه‌های غربی به تولید محتوا و برنامه بپردازد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: در برنامه‌هایی که توسط صدا و سیما در مورد برجام پخش شد کمی ناعدالتی انجام شد، باید به صورتی عمل شود که بی طرفی صداو سیما مشهود باشد و رعایت اعتدال در میان جناج های مختلف کشور رعایت شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjyiet.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما