پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 33662
معاون وزیر آموزش و پرورش:

نگاه مشارکتی در مدیریت اقامه نماز در مدارس لحاظ شود

قم نيوز : قم نگار: معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید به صورت فراجناحی و فرابخشی به امر نماز پرداخته شود، گفت: نگاه مشارکتی در مدیریت اقامه نماز در مدارس لحاظ شود.
نگاه مشارکتی در مدیریت اقامه نماز در مدارس لحاظ شود
به گزارش قم نگار، حمیدرضا کفاش در همایش مبین یاوران نماز ویژه مدیران مدارس سراسر کشور که پیش ازظهر امروز در مجتمع یاروان مهدی جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید در امر اقامه نماز به جوان باوری اهتمام ورزند، اظهار داشت: ۳۶ شهید دانش آموز و فرماندهان دوران دفاع مقدس مانند همت، باقری وباکری همه از جوانان بوده‌اند که نقش مهمی در تاریخ و حفظ نظام ایفا کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۳ آبان هم یکی دیگر از روزهای تاثیرگذار حضور جوانان در تاریخ بوده است، افزود: نوجوانان و جوانان در بسیاری از بزنگاه‌های تاریخ نقش مهم و تاثیرگذاری داشته‌اند و تنها باید برای موفقیت و رسیدن به اهداف خود به این نیروی جوان ایمان و باور داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نقش مدیران در مدارس باید از مجری به رهبر و هدایت گر جوانان و نوجوانان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید کارها در مدارس به جوانان سپرده شود و مدیر و معلم نقش هادی این جوانان را بر عهده داشته باشد و در مدرسه که میدان تجربه است آموزه‌هایی که در آینده و در دنیای واقعی به کار می‌آیند را بیاموزند.

کفاش با بیان اینکه انتخابات در مدرسه نمونه کوچکی از فعالیت‌هاست که می‌توان درس‌های زیادی از آن آموخت، تصریح کرد: دانش آموزان از برگزاری انتخابات در مدارس یاد می‌گیرند که حق رأی دارند و خود در قبال آینده خود مسئول هستند و همچنین فرد برگزیده نماینده تمام افراد نه تنها افراد رأی دهنده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید حس رقابت سالم را در بین دانش آموزان ارتقا داد، تاکیدکرد: باید در امر اقامه نماز کارها به خود دانش آموزان واگذار شود و مدیران و مسئولان مدرسه بدون هیچگونه تبلیغی در کنار بچه و در اقامه نماز حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۴ تشکل دارای شناسنامه در سطح مدارس فعالیت می‌کنند، افزود: مدیران باید امکان فعالیت و رقابت سالم این چهار تشکل از جمله انجمن اسلامی، بسیج دانش آموزی، جوانان هلال احمر و پیشگامان و فرزانگان را فراهم کنند و دانش آموزان را برای فعالیت در این تشکل‌ها تشویق کنند.

کفاش با اشاره به اینکه تقسیم کار از هنرهای مدیریتی است، تاکیدکرد: باید این تشکل‌ها سامان دهی شوند و برای دانش آموزان امکان رقابت در این تشکل‌ها ایجاد شود نه اینکه مدیریت به نحوی شود که حسادت در بین دانش آموزان ایجاد شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر دانش آموزان به درستی مدیریت شوند خودشان اداره کارهای خود را به دست می‌گیرند، تصریح کرد: فضای مجازی امروز نمونه‌ای از مدیریت جوانان است که اداره این فضا را بر عهده گرفته‌اند و سازنده و مدیریت کننده آیت فضا هستند.

وی با بیان اینکه باید از نگاه از بالا به پایین به جوانان اجتناب کنیم، تصریح کرد: این اشتباه مدیران است که نقش خود را به جای راهبر در حد رقیب دانش آموزان تقلیل داده‌اند.

کفاش با بیان اینکه نماز را نباید به عنوان یک فعالیت در کنار فعالیت‌ها در نظر گرفت، افزود: نماز فرای تمام فعالیت‌های مدرسه و به عنوان اصل باید در نظر گرفته شود و باید به طور فرابخشی، فراسیستمی و فرافعالیتی پرداخته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر اصل کار که نماز است به کار گرفته نشود بقیه کارها فرع و بی فایده است، خاطرنشان کرد: موضوع نماز موضوعی فرابخشی است که نباید با آن به طور انحصاری برخورد شود به یک قشر خاص در مدرسه منحصر نشود.

وی با اشاره به اینکه نگاه مشارکتی باید در بحث مدیریت اقامه نماز به کار گرفته شود، افزود: برخی امور از جمله امور مذهبی مشارکت پذیر هستند ومی توان با جذب مشارکت مردمی این امور از جمله نماز را با شکوه هر چه بیشتر بر پا داشت.

کفاش با بیان اینکه نباید استان‌های کوچک فاقد امکانات را محروم دانست، تصریح کرد: آن جایی محروم است که نیروی انسانی پویا و فعال نداشته باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcj8met.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما