شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 33733
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم خبر داد:

تشکیل شورای معتمد پلیس در محلات قم

قم نيوز : قم نگار: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم از تشکیل شورای معتمد پلیس در محلات شهر قم خبر داد.
تشکیل شورای معتمد پلیس در محلات قم
به گزارش قم نگار، سرهنگ احمد صادقی ظهر شنبه در نشست خبری مشترک کنترل آسیب‌های اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم گفت: اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی، کشفیات و اقدامات پلیس و رصد افکار عمومی جامعه را اطلاع رسانی می‌‌کند.

وی ادامه داد: همچنین اداره مستندات و امور هنری به مستندسازی و فیلم سازی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد که در این راستا سالانه هفت فیلم کوتاه و بلند در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی تولید می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: اداره مطالعات اجتماعی این معاونت به رصد حوزه‌های استحفاظی کلانتری‌ها در سطح استان به منظور بررسی آسیب‌های موجود در حوزه‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: در اداره آموزش و مشارکت عمومی کار‌شناسان همراه با معاونین و پلیس‌های تخصصی در مدارس و دانشگاه‌ها و جلسات اولیا و مربیان حضور یافته و بحث‌های کار‌شناسی در خصوص مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌کند.

صادقی گفت: اداره مشاوره و مددکاری نیز در بحث اختلافات خانوادگی و اختلالات روانی خدمات مشاوره‌ای را به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های فرهنگی جهت پیشگیری اجتماعی، افزود: پیش بینی آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است که چنانچه به خوبی انجام گیرد در جلوگیری از آسیب‌ها نقش موثری خواهد داشت، همچنین پیشگیری نیز با همپوشانی دستگاه‌های دیگر امکان پذیر است.

وقوع روزانه بیش از ۴۰ تصادف موتورسیکلت در قم
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در ادامه اظهار داشت: روزانه بیش از ۴۰ تصادف موتورسیکلت در استان قم بوقوع می‌پیوندد و بیش از ۸۰ درصد از تصادفات این استان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده است.

وی گفت: در راستای پیشگیری محله محور، نیروی انتظامی شورای معتمد پلیس را در محلات شهر قم تشکیل داد که در مساجد جلساتی تشکیل می‌دهند و به آسیب‌های هر منطقه رسیدگی می‌‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcipyap.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما