يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۲
کد مطلب : 33745
منبع : شبکه خبر

گوشی‌های بالای ۷۰۰‌هزار‌تومان قاچاق است

قم نيوز : قم نگار: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری می‌گوید: تلفن‌های همراه با قیمت بالای ۷۰۰ هزار تومان قاچاق است.
گوشی‌های بالای ۷۰۰‌هزار‌تومان قاچاق است
به گزارش قم نگار، ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوتی و تصویری و تلفن همراه با اشاره به اینکه قاچاق تلفن‌های همراه گران‌قیمت برای قاچاقچی سود سرشاری دارد، گفت: هشت هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی، کالایی کوچک، تقاضای بالا و تعرفه بالای واردات این کالا را به یک منبع سود آور تبدیل کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: اگر قرار باشد واردکننده برای واردات گوشی تلفن همراه تعرفه سنگینی بپردازد، آن وقت است که زمینه را برای قاچاق همواره کرده‌ایم.

درستی گفت: تعرفه بالا یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخل است، اما در شرایط فعلی و قاچاق قابل توجه گوشی تلفن همراه و برای جلوگیری از سود سرشار قاچاقچیان باید تعرفه واردات اصلاح شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: با ادامه روند قاچاق، تولیدکننده و مصرف کننده داخلی هر دو زیان می‌بینند.

درستی اعلام کرد: ماهانه حدود یک تا ۱.۲ میلیون گوشی تلفن همراه نیاز بازار داخلی است و بیش از ۸۵ درصد گوشی‌های وارداتی، از مسیر قاچاق وارد می‌شود و مالیات بر ارزش افزوده آن پرداخت نمی‌شود.

خاطرنشان می‌شود نهمین نمایشگاه برترین‌های تلفن همراه و لوازم جانبی موبایلکس ۲۰۱۵/۲ با هدف معرفی جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbszbf.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما