پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 33938
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش قم در دوره متوسطه اول با بحران رو‌به‌رو است

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی در سه دوره آموزشی در سطح استان قم داریم، گفت: کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه اول با بحران رو‌به‌رو است.
کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش قم در دوره متوسطه اول با بحران رو‌به‌رو است
به گزارش قم نگار، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه هم‌اندیشی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه شش کشوری که پیش از ظهر امروز در مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تعداد ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان قم داریم، اظهار داشت: از مجموع ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان قم ۲۰۰ هزار دانش‌آموز مربوط به شهر قم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه کل استان از ۴ ناحیه و ۳ منطقه تشکیل‌شده است، افزود: در سطح استان قم ۱۴ هزار و ۹۶۰ نفر معلم داریم که این تعداد با معلمان بازنشسته نزدیک به ۲۳ هزار نفر می‌شود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه ۱۲۵ هزار نفر از دانش آموزان استان قم در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند، گفت: درصدد هستیم امکانات موردنیاز مدارس را در سطح استان برای دانش آموزان فراهم کنیم و در سال جاری بیش از ۲۸۰ مدرسه تحت پوشش سرانه خاص قرارگرفته‌اند و از این تعداد ۵۰ مدرسه جزء مدارس خاص و کم برخوردار بودند که سرانه خاص به آن‌ها تعلق یافت.

وی با اشاره به اینکه در روستاها دارای دانش آموزان مستعد و باهوشی هستیم، گفت: سعی بر این است که مدیران مدارس در راستای شناسایی دانش آموزان موفق در مناطق روستایی ورود پیدا کنند و آن‌ها را به آموزش و پرورش استان معرفی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: کمبود نواحی و مناطق در استان قم یکی از مشکلات آموزش و پرورش استان است و تا به امروز موفق به حل ۲۰ درصد مشکلات شده‌ایم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی در سه دوره آموزشی در سطح استان قم داریم، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه اول با بحران مواجه است.

وی با اشاره به اینکه با کمبود نیروی معلمان زن در سطح استان قم مواجهیم، گفت: این معلمان به‌هیچ‌عنوان حاضر به تدریس در نوبت دوم نیستند و این مسئله یکی از دغدغه‌های اداره آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه استان قم آخرین استانی است که با کمبود فضای فیزیکی مواجه است، گفت: استان قم سی و دومین استان در سطح کشور است که بالاترین تراکم دانش‌آموز در کشور را دارد.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه امروز مشکل عدم حضور آموزگار در سر کلاس نداریم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، تعداد مدارس ساخته‌شده در سطح استان قم ۴۲ مدرسه بود که بیش از ۴۰ درصد این مدارس با جذب خیرین اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه پردیسان با مشکلات زیادی در مدارس مواجهیم، گفت: تراکم دانش‌آموزی سال جاری استان قم در دوره ابتدایی بسیار بالا بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اینکه به دنبال ایجاد توازن دانش‌آموزی در مناطق مختلف در سطح استان هستیم، گفت: توازن دانش‌آموزی ۵۰ هزار به اضافه یک را در مناطق مختلف ایجاد کردیم و این کار با همکاری مدیران رخ داد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه در سال ۹۴ دویست و بیست و دو نفر از دانش آموزان قمی رتبه زیر دو هزار در کنکور سراسر کسب کرده‌اند، افزود: در کنکور سراسری سال جاری، شاهد ارتقاء ۶ رتبه‌ای استان قم در کنکور سراسری بودیم که این مسئله در تاریخ کنکور بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: ساخت‌وسازهای مشارکتی و بزرگ توسط شهرداری یکی دیگر از مشکلاتی است که در استان قم داریم همچنین تراکم دانش‌آموزی در دو نوبت بودن یکی از مشکلات آموزش و پرورش استان است که رتبه استان قم رتبه ۵۳ تراکم کشوری است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfc1dm.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما