چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 34133
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم و قرآن کریم:

اگر قرآن نبود درهای معرفت بسته می‌ماند

قم نيوز : قم نگار: رئیس دانشگاه علوم و قرآن کریم با بیان اینکه انسان باید همواره با قرآن انس داشته باشد، گفت: قرآن به عنوان کتاب خداشناسی درهای معرفت الهی را برای حقیقت جویان باز کرده است.
اگر قرآن نبود درهای معرفت بسته می‌ماند
به گزارش قم نگار،  حجت الاسلام احمد عابدی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که با پیام آیت الله العظمی سبحانی در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، برگزاری مسابقات قرآنی را باعث بروز و ظهور ارزش‌های دینی دانست و گفت: دانشجویانی که در خدمت قرآن هستند بهترین و ارزشمندترین مروجان علم و اندیشه محسوب می‌شوند.

وی با عنوان اینکه برگزیدگان این جشنواره از میان بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو منتخب شده‌اند، گفت: بخش ادبی و هنری این جشنواره بیشتر با محوریت موضوعات مرتبط با اهل بیت(ع) شکل‌گرفته که ترکیب آن با بخش قرآنی ثمرات گرانسنگی را رقم زده است.

ائمه اطهار(ع) بهترین مفسران قرآن کریم هستند
رئیس ستاد سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با تأکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) اولین و بهترین مفسران قرآن کریم بوده‌اند، افزود: امام حسن عسکری(ع) یک تفسیر قرآن ۲۱ جلدی داشته‌اند که متأسفانه تنها یک جلد آن که منسوب به ایشان باقی مانده است.

وی با انتساب چهار تفسیر به امام صادق(ع) گفت: یک تفسیر جامع و کامل از امام علی(ع) در دست امام عصر(عج) به امانت باقی مانده است.

حجت الاسلام عابدی در ادامه به ماجرای سر مبارک امام حسین(ع) و قرآن خوانی ایشان در طول سفر کربلا تا شام اشاره کرد و بیان داشت: این سر مبارک در دوران جنگ‌های صلیبی که در شهر اسقلان مدفون بود برای مصون ماندن از آسیب‌های احتمالی به قاهره انتقال داده شد که در طول این سفر هم یک لحظه از قرآن خوانی دست بر نداشت.

کارخوب بدون انس با قرآن بی‌فایده است
وی با تأکید بر اینکه درهای بی کران معرفت را قرآن کریم به روی بشر باز کرده است، اظهار داشت: به تعبیر امام علی(ع) در روز قیامت منادی ندا می‌دهد که هرکس هر کاری حتی کار خیر جز در راه قرآن انجام داده است به شدت ضرر کرده و مغموم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم و قرآن کریم با عنوان اینکه انسان خوب باید با قرآن انس داشته باشد، گفت: کسی که با قرآن انس ندارد در قبر متوقف می‌شود تا قرآن یاد بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه انسان همیشه و در هر حالتی به خدا نیاز دارد، گفت: در تعابیر الهی واژه «حبل الورید» به معنای رگ گردن است و این بدین معناست که خداوند در قلب انسان‌ها جا دارد.

حجت الاسلام عابدی، هدف اصلی انس با قرآن را معرفت الهی عنوان کرد و گفت: دانشجویانی که عمر خود را در خدمت قرآن و عترت صرف می‌کنند با ارزش‌ترین انسان‌ها هستند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdsf0s.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما