چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 34141
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

دوره طلایی اهالی فرهنگ و هنر قم در راه است

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم: دوره طلایی اهالی فرهنگ و هنر قم در راه است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم: با توجه به واگذاری ساختمان های هنری به اهالی فرهنگ و هنر، دوره طلایی اهالی فرهنگ و هنر قم در راه است
دوره طلایی اهالی فرهنگ و هنر قم در راه است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی در گفت و گویی اظهار کرد: یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم این است، در ساختمان های فرهنگی استان که در اختیار این اداره کل است، همان کاربری فرهنگی و هنری در این بناها تحقق پیدا کند و اهالی فرهنگ و هنر قم بتوانند از حداکثر ظرفیت این مجموعه های موجود استفاده لازم و بهینه را ببرند.

وی در این رابطه افزود: از جمله این بناها، ساختمان مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی است که رایزنی ها و گفت و گوهایی را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته ایم تا اعتباری را برای تعمیرات و بهسازی مجموعه ساختمان پیشین فرهنگ و ارشاد در خیابان شهید لواسانی (ساحلی) جذب کنیم و ستاد اداره کل به این ساختمان منتقل شود و همه ظرفیت مجتمع شهید آوینی نیز در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان قرار بگیرد و به فعالیت های آنها اختصاص یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: یکی دیگر از اقدام های این اداره کل توسعه نگارخانه فرهنگ در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) است که از دسترسی مناسب و آسانی برای علاقه مندان به هنرهای تجسمی و برگزاری نمایشگاه های گوناگون فرهنگی و هنری برخوردار است که ما این توسعه را ان شاءالله انجام خواهیم داد و کلاس های آموزشی جنب نگارخانه فرهنگ به طبقه های فوقانی ساختمان منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه نگارخانه فرهنگ توسعه می یابد، خاطرنشان کرد: با انتخاب یک هیات داوران تخصصی این نگارخانه به صورت یک نگارخانه تخصصی در اختیار تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری در رشته های گوناگون قرار خواهد گرفت و در صورت تامین اعتبار کامل حتی امیدواریم که این ساختمان را بتوانیم به طور کامل در اختیار بخش های مختلف فرهنگی و هنری استان قرار بدهیم و ستاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم نیز به ساختمان ارشاد در خیابان شهید لواسانی منتقل شود.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی در رابطه با مدیریت ساختمان شهید آوینی و نگارخانه فرهنگ اظهار کرد: در قالب برون سپاری، کاهش تصدی و دستورالعمل های قانونی که در این حوزه داریم، عمل خواهیم کرد و اداره این مجموعه ها در اختیار بخش های گوناگون فرهنگی و هنری استان قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود، از افتتاح و بهره برداری تالار مرکزی شهر قم در سال جاری خبر داد و گفت: این تالار یکی از بزرگ ترین طرح های فرهنگی کشور است که ان شاءالله با رایزنی هایی که در این مدت؛ پس از مشغول به کار شدن در استان قم با مقامات استان و شهرستان داشته ایم این تالار در آستانه بهره برداری است.

وی افزود: این بشارت و مژده را به اهالی فرهنگ و هنر استان می دهم که ان شاءالله تالار مرکزی شهر قم با یک ظرفیت بسیار مناسب و شایسته در سال جاری و در صورت امکان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و بدین ترتیب از نظر فضاهای فرهنگی یک دوره طلایی برای اهالی فرهنگ و هنر استان قم اتفاق خواهد افتاد که سرانه بهره برداری فضای فرهنگی قم با این تدابیر یک جهش خوبی خواهد داشت که بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این رابطه توضیح داد: در این همین راستا دکتر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفری به قم داشتند و در دیدارهایی با استاندار و شهردار محترم، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: دکتر سقاییان نژاد شهردار محترم قم عنایت ویژه ای به حل موضوع داشته اند و با حسن تدبیر، همراهی و همدلی که در جلسه دیدار معاون وزیر و شهردار قم وجود داشت و توجه خوبی که دکتر سقاییان نژاد به این مساله داشتند مسائل و مشکلات فی مابین شهرداری و این اداره کل که چند سال وجود داشت و شاید یکی از موانع بهره برداری از این تالار بزرگ بود رفع شد.

وی اضافه کرد: جا دارد از شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر قم بویژه حجت الاسلام و المسلمین آتش زر که در جلسه هماهنگی حضور داشتند صمیمانه سپاسگزاری کنم.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با تاکید بر توجه به همه رشته های هنری و هنرمندان این رشته ها، تصریح کرد: توجه به مسائل قرآنی و فرهنگی بویژه در حوزه فعالیت های قرآنی و چاپ و نشر از مهم ترین برنامه های این اداره کل است و ان شاءالله عزیزان ما شاهد رویدادهای خوبی در این حوزه خواهند بود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccssq1.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما