چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 34149
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور:

وضعیت پدیده طلاق در کشور نگران‌کننده است

قم نيوز : قم نگار: مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: یکی از آسیب‌های جدی در کشور پدیده طلاق است و وضعیت طلاق اکنون در کشور نگران‌کننده است.
وضعیت پدیده طلاق در کشور نگران‌کننده است
به گزارش قم نگار، سیدرضا صالحی امیری صبح امروز در ادامه سفر به استان بوشهر در نشست با فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی استان بوشهر اظهار داشت: رویکرد دولت حمایت از نخبگان برای پیشرفت و توسعه کشور است و در این زمینه طرح‌های مختلفی در دست اجرا است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید بر این باور است که راه پیشرفت کشور از مسیر بهره‌گیری از نخبگان در عرصه‌های مختلف است.

صالحی امیری تصریح کرد: رابطه دولت، نخبگان و دانشجویان بازسازی‌شده و بدون استفاده از خرد نخبگان فعالیت‌ها کارآمدی ندارد لذا نخبگان زبان شفاف و نقاد دارند و حذف نخبگان از بدنه دولت به‌منزله انزوای دولت است.

وی تأکید کرد: امنیت فردی، اجتماعی، مالی، جهانی، فرهنگی، فکری، زبانی، بیانی و نوشتاری با مشارکت همه‌جانبه نخبگان در جامعه محقق می‌شود.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بوشهر دارای فضایی مطلوب در ارائه عقاید است بیان کرد: فضای تحمل عقاید در استان بوشهر بسیار مطلوب است این مهم بیانگر این است که ظرفیت درونی استان بوشهر نخبه‌پرور است.

صالحی امیری با اشاره به وضعیت نامطلوب شرایط آسیب‌های اجتماعی گفت: شرایط آسیب‌های اجتماعی در کشور در ابعاد گوناگون به‌ویژه پدیده طلاق نامطلوب و نگران‌کننده است ولی مجموعه شاخص‌های فرهنگی امیدوارکننده است.

وی با تأکید بر توجه ایجاد امید و نشاط در جامعه تصریح کرد: توسعه فضای امید و نشاط در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که باید به این مهم در ابعاد گوناگون توجه ویژه‌ای شود.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با تأکید بر توسعه روابط اجتماعی و نقش این مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: ایجاد امید و نشاط به برنامه ملی تبدیل می‌شود و این در حالی است که نشاط استانی در دستور کار استانداران قرار دارد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم افزود: نظام سیاسی بدون مشارکت حداکثری مردم به منزل مقصود نمی‌رسد که در این راستا نیاز به حضور حداکثری در انتخابات از همه طیف‌ها و گروه‌ها است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcao6ne.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما