جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 34215
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خبر دا

تاسیس شعب دانشگاه علوم و معارف قرآن در خارج از کشور

قم نيوز : قم نگار: رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: برخی از درخواست‌ها مبنی بر تاسیس شعبه در کشورهای مختلف داشته‌ایم که این درخواست‌ها هم‌اکنون در دست بررسی است.
تاسیس شعب دانشگاه علوم و معارف قرآن در خارج از کشور
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین والمسلمین احمد عابدی پنجشنبه شب در اختتامیه سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه در این جشنواره دانشجویان در ۳۱ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند بیان کرد: یکی از نکات مهم حضور دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف در این جشنواره بود و نشان داد که دانشجویان در سراسر کشور در خدمت قرآن هستند.

وی برگزاری چنین جشنواره‌های باشکوهی را از برکات نظام اسلامی دانست و گفت: باید قدردان قرآن باشیم و همیشه از این کتاب آسمانی در زندگی خود بهره ببریم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه ۲۲ دانشکده این دانشگاه در سراسر کشور فعال هستند بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل علوم قرآنی اهتمام دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این دانشگاه و دانشکده‌های زیرمجموعه در عرصه تدوین کتب، تفسیر و... تصریح کرد: در حال حاضر ۸۳ استاد هیئت علمی و ۴۸۰ استاد مدعو در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

عابدی با اشاره به درخواست‌های ارائه شده مبنی بر تاسیس دانشکده‌های قرآنی در نقاط مختلف کشور گفت: همچنین برخی از درخواست‌ها مبنی بر تاسیس شعبه در کشورهای مختلف داشته‌ایم که این درخواست‌ها هم‌اکنون در دست بررسی است.

وی از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به عنوان تنها دانشگاه تخصصی کشور در موضوع قرآن یاد کرد و گفت: برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در قم موجب شد که دانشجویان از قداست و آثار و برکات معنوی شهر قم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcenw8x.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما