شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 34264
مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد جمکران:

طرح تداوم فعالیت‌های فرهنگی ویژه زائران غیرایرانی مسجد جمکران برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای طرح تداوم فعالیت‌های فرهنگی مهدوی ویژه زائران غیرایرانی این مکان مقدس خبرداد.
طرح تداوم فعالیت‌های فرهنگی ویژه زائران غیرایرانی مسجد جمکران برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمد نصیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مسجد جمکران ویژه زائران غیرایرانی اظهارداشت: مسجد جمکران با راه‌اندازی دفتر تکریم زائران غیرایرانی و انجام سلسله فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ عبودیت و مهدویت، اقدام به تشکیل شبکه زبان‌دانان و تکریم زائران غیرایرانی کرده است که سبب ارتقای سطح رضایتمندی نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و گردشگران استان قم شده است.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: بر‌اساس آمار ارائه شده از دفتر تکریم زائران غیرایرانی، در بازه زمانی هفته اول آبان سال جاری، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ زائر از ۳۱ کشور جهان در مسجد مقدس جمکران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه زائران و نمازگزارانی که از خارج کشور به این مسجد مقدس مشرف می‌شوند، تصریح کرد: بیشتر از کشورهای آذربایجان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، امارات، آمریکا، اندونزی، انگلستان، بحرین، بنگلادش، پاکستان، تانزانیا، تونس، چین، ژاپن، سوئد، سودان، سوریه، عراق، عربستان، عمان، کامرون، کنیا، کانادا، کویت، گرجستان، لبنان، لیتوانی، نیجریه، هندوستان و یمن هستند.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه شبکه زبان‌دانان متشکل از ۵۰ متخصص زبان‌های خارجی در مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این افراد متخصصانی هستند که به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی تسلط دارند و در حوزه‌های تبیین تاریخچه مسجد و اعمال آن، پاسخگویی به شبهات مهدوی و موضوع منجی آخر‌الزمان، موعود‌گرایی، معارف دینی و علوی، اهداء تبرکات و هدایا و همچنین ارائه بروشورهای چندزبانه با موضوع معرفی مسجد فعالیت می‌کنند.

نصیری تصریح کرد: طرح تداوم فعالیت‌های فرهنگی مهدوی از دیگر برنامه‌های خدمات تکریم زائران غیرایرانی است که با ثبت اطلاعات پست الکترونیک و شماره تلفن‌همراه زائران اقدام به ارسال پیام و عضویت در شبکه‌های مجازی با محتواهای مبتنی بر قرآن و عترت می‌کند.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش بزرگ سفیران آفتاب و تکریم شخصیت‌های بین‌المللی همچون رهبر شیعیان مصر، سفیر پاکستان، شهردار لبنان و همچنین مسئولان فرهنگی عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های دفتر تکریم زائران غیرایرانی در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdci5rap.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما