پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۲
کد مطلب : 34431
اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران:

افتخار ما پیروان ادیان توحیدی زندگی در جمهوری اسلامی ایران است

قم نيوز : قم نگار: اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران گفت: افتخار ما پیروان ادیان توحیدی این است که در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و با هر دینی که داریم آن را حفظ کرده ایم.
افتخار ما پیروان ادیان توحیدی زندگی در جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش قم نگار، اسقف «مارنرسای بنیامین» عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از روحانیان، نویسندگان، فعالان حوزه کتاب و روسای انجمن های اقلیت های دینی به مناسبت هفته کتاب با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، با فرستادن درود به پیامبران الهی، روح امام خمینی و شهیدان انقلاب اسلامی ایران و نیز آرزوی طول عمر با عزت برای رهبرمعظم انقلاب اسلامی؛ از وقتی که به این جمع داده شد تا به بهانه هفته کتاب از سخنان این مرجع تقلید استفاده کنند تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از سوی روحانیان ادیان توحیدی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزتقدیر کرد که در همه امور پشتیبان اقلیت های دینی هستند و گفت: افتخار ما این است که هر از چندگاهی برای مناسبت های مختلفی که در طول سال برگزار می شود دورهم جمع می شویم و این جمع بسیار دوستانه وعالمانه و برای اعتلای ادیان توحیدی و برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران، سپاس بیکران جوامع اقلیت های دینی را ابلاغ کرد و گفت: افتخار ما پیروان ادیان توحیدی این است که در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و با هر دینی که داریم آن را حفظ کرده ایم.

وی گفت: ایران بستری برای ما اقلیت های دینی است که بتوانیم همه اعتقادهای خومان را حفظ کنیم و این بستری که در کشور ما ایجاد شده است از نوع نگرش دین اسلام به اقلیت های دینی نشات می گیرد و به نوع نگرش امام راحل که در ملاقاتشان در اوایل انقلاب در دیداری که با اقلیت های دینی داشتند فرمودند که ما ید و ملت واحد هستیم.

وی افزود: امام خمینی به ما امیدی برای زندگی در ایران دادند و برای اینکه درکشور عزیزمان ایران بیمه شویم و بتوانیم دورهم، با عقیده ها و با پوشش های متفاوت اما در زیر یک نظام مقدس و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی بکنیم و اعتقاد خودمان را نگه داریم و در کنار برادران و خواهران خودمان از هر رنگ، طایفه و قوم بتوانیم هویت دینی وقومی خودمان را نگه داریم و این افتخاری است که پس از انقلاب اسلامی در این سال ها توانستیم این امر را حفظ کنیم.

وی دربخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: افتخاری عظیم نصیب ما پیروان ادیان توحیدی ایجاد شد که در ششم دی ماه ۱۳۸۲ با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دیه مسلمانان و غیرمسلمانان برابر شد و این امیدی دوباره برای ما بخشید.

اسقف «مارنرسای بنیامین»، همچنین از تلاش خستگی ناپذیر نمایندگان اقلیت ها درمجلس شورای اسلامی که در کنارهم کوشش می کنند مسائل را از مجرای قانونی رفع کنند، تشکر کرد.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران، همچنین با تبریک هفته کتاب گفت: امیدوارم که این امید و پیشرفتی که در زندگی اقلیت های دینی وجود دارد به میمنت نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم داشته باشد.

این هیات عصر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس و تعدادی از استادان و پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب قم و سید مهدی صادقی استاندار قم دیدار و گفت وگو و همچنین فردا صبح از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی(ره) بازدید می کنند.

در این دیدار حدود ۱۵ نفر از روحانیان، نویسندگان، فعالان حوزه کتاب و روسای انجمن های اقلیت های دینی و نیز سیامک مره صدق نماینده کلیمیان و یوناتن بت کلیا نماینده آشوری ها در مجلس شورای اسلامی (دو تن از نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی) و همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم سید باقری رئیس و تعدادی از اعضای انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن نمازی مدیر مرکز ارتباط دولت با روحانیت، علی فریدونی مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید تقوی مسئول اداره اقلیت های دینی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و حجت السلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم حضورداشتند.

این دیدار در سالن اجتماعات بنیاد بین المللی علوم وحیانی اِسرا انجام شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceze8x.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما