جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 34485
امام جمعه قم:

دشمن به دنبال تضعیف نیروهای ارزشی در کشور است

قم نيوز : قم نگار: امام جمعه قم با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی و تضعیف نیروهای ارزشی در کشور است، گفت: مردم با توجه به هدایت‌های رهبری نقشه نفوذ دشمن در کشور در آستانه انتخابات را برملا می‌کنند.
دشمن به دنبال تضعیف نیروهای ارزشی در کشور است
به گزارش قم نگار، آیت الله سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم اظهار داشت: توصیه به تقوا به این معنا نیست که تقوا وجود ندارد بلکه به این معنا است که تقوا را باید حفظ کرد، شیطان در کمین تقوا بوده و باید با دشمنان تقوا مقابله کرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه توصیه به تقوا برای ارتقا بخشیدن تقوا است، افزود: باید تلاش کنیم با گذر عمر به تقوای ما هم افزوده شود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: خداوند اسرار و غیب آسمان‌ها و زمین را می‌داند و به آن چه انجام می‌دهید آگاه است. خداوند در قرآن اعلام می‌کند به همه زمان و زمین عالم است. بندگان خدا این گونه هستند، وقتی خود را در محضر خدا می‌بینند خوشحال می‌شوند و در کارهای خود مقاومت کرده و به آن‌ها استمرار می‌بخشند. آیه آخر سوره حجرات به خلافکاران هم هشداری داده است که آن‌ها از اعمال خود دست برداشته و بدانند خدا بر عمل آن‌ها آگاه است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره حجرات از آگاهی خود نسبت به زمین و زمان و سپس آگاهی از اعمال و نیت‌های بندگان خبر می‌دهند عنوان کرد: خداوند خود خالق آسمان و زمین است و نمی‌شود که از آن آگاه نباشد. در آخرین آیه سوره حجرات آمده است که خداوند از اعمال شما آگاه است و این هشداری برای کسانی است که به دروغ می‌گویند ایمان دارند. باید بدانیم خداوند در این دنیا هم ممکن است درون برخی را آشکار کند. توطئه و گناه و باطن افراد گاهی آشکار می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه برخی ادعای ایمان دارند اما خداوند با آیه بِما تَعْمَلُونَ بَصِیراً می‌فرماید اعمال شما نشانه صداقت شما در ادعایتان است، تصریح کرد: شاید دیگران نتوانند به خاطر پیچیدگی اعمال انسان از خلوص آن‌ها اطلاع پیدا کنند اما خداوند بصیر است و همه چیز را خوب می‌داند. بصیرت الهی لایه‌های پنهان عمل را از پوسته‌های ظاهری آن جدا می‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه خداوند از آسمان‌ها و زمین خبر دارد و از اعمال شما که جزیی از این عالم است با خبر می‌شود گفت: اگر کسی واقعا ایمان داشته باشد و بداند که خدا به همه چیز عالم است از ناخالصی در عمل دست بر می‌دارد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در خطبه دوم نماز جمعه قم افزود: در روزهای گذشته شاهد عملیات تروریستی در جنوب بیروت و پاریس توسط داعش بودیم، ضایعه بیروت از جنس تفرقه افکنی و انتقام از مقاوت اسلامی بود که با هوشمندی حزب الله و دستگیری عوامل و روشنگری حزب الله توطئه دشمن نقش بر آب شد.

وی با اشاره به اینکه جنس حادثه فرانسه از باب "خود کرده را تدبیر نیست"، بود، افزود: آن‌ها از تروریست با افتخار حمایت می‌کردند اما تروریست‌ها به فرانسه برگشتند و بلای جان آن‌ها شدند، تروریست داعشی یک تهدید جهانی است و تنها راه عبور از آن مبارزه جدی و حمایت از دولت مستقل و مردمی در سوریه و عراق است.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به راهبردهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر جریان‌های معاند و مخالف نظام به ویژه جریان غرب‌گرا و سکولار اشاره کرد و گفت: در این موضوع، دولت‌ها مورد بحث نیستند، چون دولت‌هایی که تاکنون به صورت قانونی روی کار آمده‌اند مورد تایید رهبری بوده و خدمات زیادی ارائه کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر لزوم بررسی این جریان‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به توطئه‌ها ایران اقتدار منطقه‌ای پیدا کرده و تحقق چشم‌انداز تمدن منطقه‌ای روبه‌روی ما قرار دارد. ایران ۳۷ سال در برابر دولت‌های مستکبر ایستاده و از عزت و اقتدار خود بر پایه اسلام ناب و هدایت رهبری دفاع کرده است. دشمن در این برهه از زمان به این نتیجه رسیده که از لحاظ سخت‌افزاری نمی‌تواند با ایران مقابله کند و به دنبال راه‌های دیگر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع مقدس و پیشرفت اعجاب انگیز ایران در همه عرصه‌ها به ویژه نظامی درس خوبی به دشمنان داده است عنوان کرد: امروز استهاله درونی نظام طرحی است که در دست دشمنان قرار دارد. راهبرد ما در این طرح استحکام بخشی درونی بر پایه معارف اسلامی و فعال سازی نخبگان حوزه و دانشگاه است. این راهبرد بار‌ها توسط رهبری تذکر داده شده است و از هر گونه توقف در این زمنیه ما را منع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ادامه راهبرد اساسی ایران در برابر دشمن حمایت مردمی، پیشبرد مقاومت و گسترش عدالت و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به منظور تحقق تمدن اسلامی است تصریح کرد: ما همواره در مبارزه با دشمنان اسلام بوده‌ایم، این هم‌آوردی از اول انقلاب دوره‌هایی را گذرانده است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه منظور ما از این بحث بررسی جریان‌ها است نه دولت‌ها هر چند جریان‌ها گاهی دولت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است خاطر نشان کرد: در دوره اول لیبرال‌ها دولت موقت را تحت تاثیر قرار داده بودند آن‌ها فکر می‌کردند با هموار کردن راه برای آمریکا و تکیه به تخصص، ایران به پیشرفت می‌رسد در آن زمان امام خمینی (ره) که در قم بودند نهیب زدند و فرمودند انقلابی عمل کنید. مدتی پس از آن با تسخیر لانه جاسوسی لیبرال‌های سازش کار شکست خوردند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دوره بعدی اتحاد شوم بنی‌صدر و منافقین بود بیان کرد: طرح شیطانی در این دوره مطرح کردن چیزی موهوم به نام اراده ملی در برابر اراده ملت ایران بود که تبلور آن در بیان و سیره امام و یارانش وجود داشت. این طرح شیطانی سابقه داشت، جریان بنی‌صدر با الگوگیری از طرح مصدق در جستجوی رای مردم در برابر اسلام بود اما اکثریت مردم ایران با انقلاب خود به دنبال حاکمیت اسلام بودند و بنی صدر اسلام منهای روحانیت را دنبال می‌کرد که شکست خورد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در دوره سوم جریان غرب‌گرایی بعد از دوران دفاع مقدس شکل گرفت که محور خود را توسعه و ساخت کشور هم‌سو با نظام بین‌الملل مبتنی بر اندیشه لیبرال دموکراسی غربی قرار داده بود تصریح کرد: در آن زمان عده‌ای راه حل مشکلات کشور را توسعه بر اساس آموزه‌های غربی می‌دانستد، در این دوره تساهل نسبت به احکام اسلام زیاد شد تا جایی که علما با آن برخورد کردند. با کمال تاسف ندای مرجعیت با بی‌اعتنایی جریان سهل‌اندیش روبه‌رو شد اما این جریان هم بعد از مدتی شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه در دوره چهارم طرح اصلاحات آمریکایی با الگویی بر پایه جامعه مدنی با مدل غربی برای ایجاد هنجارهای جدید در برابر هنجارهای اسلامی مطرح شد گفت: با نقش رهبری اصلاحات آمریکایی از اسلامی تفکیک شد و بر ضرورت مبارزه با فقر و فساد تاکید شد و این جریان هم شکست خورد.

آیت الله سعیدی خاطر نشان کرد: دوره پنجم دوره‌ای بود که با استفاده از تجربیات گذشته کار را با احیای گفتمان اسلامی و کار برای محرومان آغاز کردند و در دوره اول امیدی را ایجاد کرده اما در ادامه با روحانیت و مرجعیت زاویه پیدا کرد و خود به خلق گفتمان التقاطی و مکتب‌سازی در برابر مکتب اسلامی پرداخت و لطمه‌های جبران ناپذیری به نیروهای ارزشی وارد کرد و باز هم شکست خورد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم‌چنان بر اصل تغییر ناپذیر خود اصرار دارد تاکید کرد: استکبارستیری، توجه به محرومان، حمایت از مظلومان جهان از اهداف نظام اسلامی است. اما در این دوران با انواع عملیات روانی جریان‌های غرب گرا در داخل و سطح بین الملل و با دولت‌های مستکبری روبه‌رو هستیم که می‌خواهند از انقلاب اسلامی عبور کنند. این‌ها به دنبال دو قطبی سازی و بزرگ سازی برخی مسائل و تضعیف نهاد‌های حافظ حاکمیت هستند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: این جریان‌ها با تضعیف ایمان مردم و اعتماد و توجه آن‌ها به خدا و تکیه به اعتقاد آمریکا به جای خدا می‌خواهند با خلق ادبیات ویژه جنگ نرم در آستانه انتخابات خبرگان راه را برای نفوذ هموار کنند که خطرناک‌تر از فتنه ۸۸ است.

وی با بیان اینکه این نقشه دشمن هم شکست می‌خورد گفت: مردمی که دلبسته انقلاب هستند و حامی مقام معظم رهبری بوده و گوش به فرمان او هستند، برنامه‌های دشمنان و کسانی که با انقلاب مخالفند نقش بر آب خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdko0s.yt0oj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما