سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 34612
منبع : مرکز خبر حوزه

آیت الله حسینی بوشهری: بانک به بنگاه اقتصادی تبدیل نشود

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه نباید بانک به بنگاه اقتصادی تبدیل شود، گفت: خدمت به چرخ اقتصاد، یکی از وظایف بانک هاست.
آیت الله حسینی بوشهری: بانک به بنگاه اقتصادی تبدیل نشود
به گزارش قم نگار، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در دیدار علی رستگار، مدیرعامل بانک ملت، اظهار داشت: بانک ها باید به کمک کارخانه های تولیدی آمده و مشکل بیکاری را در کشور مرتفع کنند، چون با تعطیلی کارخانه ها، مشکل معیشتی مردم بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع تسهیلات قرض الحسنه، تصریح کرد: باید زمینه ای در این موضوع فراهم شود تا اشخاصی که تقاضای تسهیلات می کنند، مشکلی از مشکل آنان را حل کند.

وی با بیان این مطلب که در روایات به موضوع قرض الحسنه سفارش بسیاری شده است، ادامه داد: اشکالی ندارد که بانک ملت، گوشه ای از سود فعالیت های اقتصادی خود را به تسهیلات قرض الحسنه اختصاص دهد؛ چراکه توصیه های بسیاری بر آن شده و برکات زیادی به همراه دارد.

امام جمعه موقت قم بیان داشت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه بسیار مفید بوده و ارزش بالایی دارد.

حسینی بوشهری همچنین گزارش مدیرعامل بانک ملت از وضعیت امروز این بانک را گزارشی جامع و کامل برشمرد و افزود: این گزارش نشان دهنده رویکردی برای ایجاد تسهیلات در بحث های مورد نیاز کشور و سرمایه گذاری در مکان هایی که چرخه اقتصادی را به حرکت در می آورد، است.

وی با بیان اینکه بانک ذخیره مناسبی برای کشور و جامعه است، ابراز داشت: آنچه که لازم است به آن توجه شود، نحوه استفاده از این ذخیره است و دیدگاه رئیسان بانک ها می تواند سرنوشت این رویکرد را مشخص نماید.

وی افزود: یکی از کارهای مهم بانک، ایجاد و زمینه سازی اشتغال در کشور است و باید به آن توجه جدی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مشتری محوری را یکی از موضوع های بانکداری دانست و گفت: بانک یکی از نهادهایی است که مراجعه کننده بسیاری دارد؛ پس لازم است کارکنان بانک ها با چهره بشاش، دینی و ایمانی خود با مردم برخورد کنند و ناراحتی های خود را به مردم منتقل نکنند.

حسینی بوشهری ادامه داد: کارمندانی که رفتاری مناسب با مشتری دارند، می توانند افراد بسیاری را جذب کرده و سرمایه بانک را از این طریق بالا ببرند و همان مشتری نیز مبلغ خوبی برای آن بانک نزد سایر مردم خواهد بود.

وی گفت: مشتری محوری و صداقت، از اصولی است که باید در بانکداری اسلامی رعایت شود؛ چراکه وظیفه ای دینی و الهی است و در مقابل می تواند کمک قابل توجهی برای بانک ها در جذب سرمایه باشد.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم نیز در دیدار مدیرعامل بانک ملت گفت: هدف از تاسیس بانک خدمت به مردم و رفع مشکل معیشتی و اقتصادی آنان و کمک به چرخه اقتصادی کشور است.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه بانک ها باید به انسان های نیازمند و محروم و مشتریان خوش حساب تسهیلات ویژه ای دهند افزود: خدا سرمایه بزرگی را در اختیار شما مسئولان کشور قرار داده است، این سرمایه امانت و نعمت الهی است و باید برای رفع نیاز کشور به کار گرفته شود.

وی با تاکید براینکه رهنمود گرفتن از علمای دین به نفع کشور و جامعه است اظهار داشت: علما و مراجع خیرخواه مردم هستند و لازم است که رهنمود های آنان به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcf0vdm.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما