سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : 34623
در دومین روز همایش راهبری دیابت مطرح شد

کاهش آمار دیابت در ایران نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف/ دیابت در ردیف بیماری‌های خاص قرار گیرد

قم نيوز : قم نگار: در دومین روز همایش راهبری دیابت بر این موضوع تأکید شد که دیابت باید در ردیف بیماری‌های خاص قرار گیرد.
کاهش آمار دیابت در ایران نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف/ دیابت در ردیف بیماری‌های خاص قرار گیرد
به گزارش قم نگار، «اوله مولسکووبیک» در جمع خبرنگاران افزود: آمارهای جدید نشان از روند رو به افزایش شیوع دیابت در جهان است، لذا باید مانند بیماری‌های خاص مورد توجه جدی مسئولان بهداشت کشورها قرار گیرد.

وی ادامه داد: از حدود ۴۰۰ میلیون دیابتی در جهان چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنان ایرانی هستند که لازم است برنامه‌های آموزشی و آگاهی بخشی در این زمینه بیش از پیش افزایش یابد.

اوله مولسکووبیک تصریح کرد: بروز بیماری‌های ناشی از دیابت در جهان حاکی از آن است که دولت‌ها باید بیش از گذشته نسبت به پیشگیری و سپس درمان دیابت توجه کنند و این مسئله را جدی بگیرند.

وی در خصوص برگزاری دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت در ایران اظهار داشت: برگزاری این همایش در ایران از نظر کیفیت سخنرانی‌ها و همچنین سطح مدعوین مرا تحت تاثیر قرارداد به طوری که مطمئن هستم نتایج حاصل از برگزاری این همایش برای حل مشکلات دیابت در ایران تاثیرگذار خواهد بود.

کاهش آمار دیابت در ایران نیازمند همکاری دستگاههای مختلف
در ادامه فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص اعلام کرد: تاکنون چندین مرکز مجهز دیابت از سوی این بنیاد در تهران و برخی شهرهای دیگر ایجاد شده و بتدریج هم در سراسر کشور دایر می‌شوند.

وی ادامه داد: این بنیاد همچنین در تلاش است با همکاری دستگاه‌های مسئول، افراد خیر، مدیران استانی و وزارت بهداشت امکانات درمانی را در اختیار بیماران غیرواگیر قرار دهد.

هاشمی با بیان اینکه بهبود شیوه زندگی در کاهش تعداد مبتلایان به دیابت تاثیرگذار است، گفت: تشخیص به موقع بیماران غیرواگیر یکی از اهدافی است که این بنیاد با همکاری پژوهشگاه غدد دنبال می‌کند تا کمک کنیم این قبیل بیماران زندگی بهتری داشته باشد.

وی همچنین آموزش عمومی مبتلایان به دیابت را یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص برشمرد و افزود: با مشارکت سازمان‌های دولتی و خصوصی و توزیع بروشور آموزشی برای ایجاد یک شبکه فراگیر در زمینه مقابله با دیابت تلاش کردیم.

هاشمی تصریح کرد: هدف عالی بنیاد غیردولتی که بودجه آن از سوی مردم و هم دولت تامین می‌شود، این است که بیماران دیابتی دغدغه درمان نداشته باشند.

وی بااشاره به جایگزین کردن و مقدم دانستن پیشگیری بر درمان گفت: همان گونه که این بنیاد در زمینه تالاسمی موفق شد مبتلایان به این بیماری را کاهش دهد، در زمینه دیابت هم چنانچه نهادهای دیگر همکاری کنند، موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchx-nx.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما