جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۶
کد مطلب : 34691
منبع : ایلنا
در نشست خبری سریال شهرزاد مطرح شد:

روز ۲۸ مرداد هرگز فراموش نمی‌شود

قم نيوز : قم نگار: سازندگان سریال شهرزاد معتقدند؛ اگر سریالی کم‌فروشی نکند در هر مدیوم و قالبی که عرضه شود؛ می‌تواند موفق باشد.
روز ۲۸ مرداد هرگز فراموش نمی‌شود
به گزارش قم نگار، نشست رسانه‌ای سریال شهرزاد یکشنبه (۱ آذر) با حضور حسن فتحی (کارگردان)، نغمه ثمینی (نویسنده)، محمد امامی (تهیه‌کننده)، هادی رضوی (سرمایه‌گذار)، علی نصیریان، ترانه علیدوستی، گلاره عباسی و پریناز ایزدیار (بازیگران سریال) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

حسن فتحی با اشاره به اینکه از ابتدا با این نیت ساخت سریال را شروع کرده که می‌دانسته شبکه نمایش خانگی پتانسیل بالایی دارد، گفت: متاسفانه علی‌رغم ظرفیت‌های این شبکه رونقی که باید شبکه داشته باشد، ندارد به همین دلیل ما به همراه نغمه ثمینی عزممان را جزم کردیم تا براساس علاقه‌ای که به تاریخ داریم قصه و سریالی بسازیم که با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: زمانی که سریالی در شبکه نمایش خانگی کم‌فروشی نکند قطعا موفق می‌شود و دلیلی برای مورد استقبال قرار نگرفتن آن وجود ندارد و امروز خوشحالم که زحمات ۸ ماهه ما به ثمر نشسته است.

علی نصیریان نیز گفت: دلیل موفقیت این سریال وجود یک گروه منسجم است و اینکار در تمام بخش‌ها بسیار حرفه‌ای است اما نقش تهیه‌کننده و حسن فتحی تاثیرگذار‌ترین نقش برای موفقیت این سریال بود.

وی ادامه داد: دلیل دیگر تولید این سریال توسط بخش خصوصی بود زیرا به نظر من بهترین روش برای تولید یک محصول فرهنگی سپردن کار به دست بخش خصوصی است زیرا تولید محصول فرهنگی موفق کار دولت و تلویزیون نیست.

نصیریان با اشاره به اینکه تولید کار نمایشی در بخش خصوصی باید به عنوان الگو گسترش پیدا کند، گفت: چنین تولیداتی اگر فیلمنامه و ساختار خوبی داشته باشد و تیم سازنده خوبی نیز وجود داشته باشد قطعا با عوام و خواص می‌تواند ارتباط برقرار کند و اگر در هرکاری کار را به دست اهل خبره بسپاریم نتیجه مثبت می‌گیریم.

وی ادامه داد: فیلمنامه خوب و تفکر کارگردان باعث شد تا من حضور در این سریال را بپذیرم و مطمئن بودم که کار قابل قبول خواهد بود.

نصیریان همچنین گفت: هر بازیگری اولین دستمایه‌اش فیلمنامه است زیرا در فیلمنامه است که با شخصیتی که باید بازی کند، برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ۲۸ مرداد را می‌شناسد، گفت: در این روز نوجوان بودم و آن واقعه حضور داشتم و اتفاقاتی که در این سریال افتاده است را بعضا به چشم دیدم.

نصریان برای حضور خود در شبکه نمایش خانگی نیز گفت: برای من مهم‌تر از شکل عرضه سریال حضور فتحی به عنوان کارگردان و متن خوب سریال بود.

نغمه ثمینی (نویسنده فیلمنامه) نیز گفت: ما در این سریال مقطع تاریخی کودتای ۲۸ مرداد را انتخاب کردیم زیرا این مقطع در خاطر ما می‌ماند و ۲۸ مرداد روز تاریخی مهمی برای ماست که باید همیشه به آن توجه کنیم. این روز آنقدر روز مهمی است که هر قصه‌ای که بخواهیم بسازیم پرکشش خواهد بود و می‌توانیم آنرا تفسیر کنیم.

سیدهادی رضوی، یکی از تهیه‌کنندگان سریال، نیز گفت: خیلی قبل‌تر دولت باید بخش خصوصی را برای شبکه نمایش خانگی آماده می‌کرد اما متاسفانه اینکار نشد.

وی ادامه داد: ما نباید از اینکه سریال‌هایمان در شبکه‌های خارجی تبلیغ می‌شود بترسیم زیرا اگر سریالی در شبکه‌های خارجی تبلیغ می‌شود نشان از قدرت آن مجموعه است و ما باید حمایت کنیم.

سید مسعود امامی، دیگر تهیه‌کننده سریال نیز درباره پخش این سریال گفت: سازمان پخش این سریال قبلا کارهای دیگری نیز پخش کرده اما پخش آن‌ها در فاصله‌ای بین ۱۰ تا ۱۳ روز بود اما درباره سریال شهرزاد هر هفته بود.

ترانه علیدوستی، بازیگر نقش شهرزاد نیز گفت: برای من بین مدیوم سینما و تئا‌تر فرقی وجود ندارد بلکه چیزی که وجود دارد تفاوت بین نقش‌هاست. هیچ وقت فکر مکردم در جنس کارم به خاطر مدیوم تاثیر بگذارم زیرا به این دسته‌بندی‌ها علاقه ندارم.

علیدوستی درباره نقش شهرزاد گفت: اولین دلیلی که باعث شد تا بازی در این نقش را بپذیرم قصه پرکشش آن بود که برای من مانند یک رمانی بود که نمی‌توانستم آنرا زمین بگذارم. شخصیت شهرزاد مهم‌ترین ویزگی که برایم داشت این بود که برای اولین بار نقش یک زنی را بازی می‌کنم که دارای فردیت و فلسفه‌ای متفاوت است که در ۸۰ دردصد فیلم و سریال‌های ایرانی وجود ندارد.

پریناز ایزدیار نیز با اشاره به تجربه دوم کار خود با حسن فتحی گفت: حضور در این سریال و کار با کسانی که حق استادی برای من دارند، بی‌‌‌نهایت آموزنده و لذت بخش بود.

گلاره عباسی نیز گفت: این کار در پرونده فعالیت‌های من جز اتفاقاتی است که تا سال‌ها آنرا به یاد می‌آورم و بسیار خوشحالم که در این سریال حضور داشتم.

در میانه این نشست ناگهان سکویی که عوامل سریال بر روی آن نشسته بودند، شکست و عوامل مجبور شدند از روی آن به پایین بیایند. علاوه بر خبرنگاران، افراد زیادی در سالن اصلی محل برگزاری و همچنین راهرو و بیرون پردیس سینمایی ملت حضور داشتند که این موضوع مزاحمت‌های صوتی ایجاد کرده و عدم تمرکز لازم برای برگزاری نشست خبری و اعتراض خبرنگاران را به دنبال داشت. هرچند مسولان برگزاری تلاش زیادی کردند تا نشست به خوبی برگزار شود اما حضور غیرقابل تصور مردم این امکان را گرفته بود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccseq1.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما