يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 3470

دریاچه حوض سلطان قم میزبان گردشگران می شود

قم نيوز : قم نیوز: مديرکل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری قم از ایجاد سايت چند منظوره گردشگری در منطقه "حوض سلطان" خبر داد.
دریاچه حوض سلطان قم میزبان گردشگران می شود
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی با اعلام اين خبر اظهار داشت: در این خصوص یک شرکت از بين ۵ سرمايه ‏گذار متقاضی حضور در منطقه نمونه گردشگری "حوض سلطان" با بيشترين امتياز انتخاب شد و به زودی طرح تفضيلی خود را براي تصويب در کميته تخصصی ارائه می ‏دهد.

وی حفظ محيط زيست و بر هم نخوردن اکوسيستم درياچه را از مهم‏ترين دغدغه‏های ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان قم در ايجاد اين سايت گردشگری خواند و افزود: يقين داريم با تاکيدی که به سرمايه ‏گذار درباره محيط زيست شده، خللی در محيط زيست حوض سلطان ايجاد نخواهد شد.

وی همچنين از ايجاد قسمت‏ های مختلف در اين مجموعه گردشگری خبر داد و گفت: خدمات پزشکی، تفريحی، سياحتی، اقامتی، پذيرايی و ... از جمله اقدامات سرمايه‏گذار در سايت گردشگری حوض سلطان است و در کنار آن جاذبه‏ های بديع، متنوع و زيبای اين درياچه در معرض ديد علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اين مقام مسوول همچنين درباره موقعيت جغرافيايی درياچه حوض سلطان افزود: درياچه حوض سلطان در ۴۰ کيلومتری شمال شهرستان قم و ۸۵ کيلومتری جنوب تهران واقع است که از نظر اکولوژی جاذبه بالايی دارد و اغلب مسافران تهران ـ قم علاقه‌مند به ديدن آن هستند.

ارجمندی با اظهار اميدواری درباره اجرای سريع اين طرح گفت: اميدواريم به زودی شاهد بازشدن راه بازديد گردشگران از اين درياچه باشيم.

وی استان قم را دارای ۱۲ منطقه نمونه گردشگری خواند و افزود: با پيگيری مستمر ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان قم، تاکنون سرمايه‏ گذاران ۶ منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند.

مديرکل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری قم تصريح کرد: دو منطقه نمونه گردشگری از جمله فاز اول منطقه نمونه گردشگری خلجستان (دهکده صبا) در نوروز سال ۹۱ به بهره‏برداری می‏رسند و به زودی سرمايه‏گذاران ساير مناطق گردشگری نيز انتخاب و معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.edmiw6djxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما