دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 34826
وزیر بهداشت خبر داد:

راه اندازی دانشکده طب و دین در شهر قم

قم نيوز : قم نگار: وزیربهداشت از راه اندازی دانشکده طب و دین در شهر قم خبر داد و گفت: در حال حاضر مواد درسی این دانشکده در شورای عالی برنامه‌ریزی درحال بررسی است .
راه اندازی دانشکده طب و دین در شهر قم
به گزارش قم نگار، سیدحسن هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی دانشکده طب و دین، گفت: همکاران ما در قم از مدت‌ها پیش پیشنهاد تأسیس دانشکده طب و دین را داشتند و امروز خوشبختانه بدون هیچ مانعی روند راه‌اندازی این دانشکده در حال طی شدن است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ظرفیتی که در شهر مقدس قم بیش از هر جای دیگری برای تأسیس این دانشکده وجود دارد، گفت: ما طی جلساتی که در جامعة المصطفی(ص) و همچنین با بعضی از دوستان از جمله آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که فرصت و مجال بسیار خوبی برای راه‌اندازی این دانشکده به ویژه در شهر قم وجود دارد.

وی در مورد این که راه‌اندازی این دانشکده به شکل عملی چه کمکی به روند بهداشت و درمان کشور خواهد داشت، بیان کرد: در حوزه بهداشت در متون و آموزه‌های اسلامی توصیه‌های بسیار مؤثری وجود دارد که می‌تواند زمینه کار در این دانشکده قرار بگیرد و در حوزه درمان نیز هم بیماران و هم ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی با پرسش‌های متعددی روبرو هستند که بایستی پاسخ داده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تغییرات مداوم در پزشکی، گفت: پزشکی با توجه به این که دائماً در حال تغییر است حتماً برای کسانی که دارای اعتقادات دینی و مذهبی هستند پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند که بایستی پاسخ داده شود و ارتباط نزدیک‌تر میان دانشگاهیان و حوزویان در حوزه سلامت بسیار می‌تواند کمک کند که این پرسش‌ها بی‌پاسخ نماند.

هاشمی افزود: تربیت‌شدگان این رشته می‌توانند با توجه به اشتراکاتی که در همه مذاهب و کشورهای اسلامی وجود دارد، در سطحی وسیع در کل جهان اسلام مؤثر واقع شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد این که روند راه‌اندازی دانشکده طب و دین تا چه مرحله‌ای پیش رفته است، اظهار کرد: پس از موافقت اولیه‌ای که از سوی وزارت بهداشت با راه‌اندازی دانشکده اعلام شده، محل دانشکده، اعضای هیات علمی و طرح دروس نیز مشخص شده است و در حال حاضر مواد درسی آن در حال بررسی در شورای عالی برنامه‌ریزی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تصویب برنامه و سرفصل دروس و مشخص شدن نحوه و تعداد پذیرش دانشجو، این دانشکده در سال جاری اقدام به پذیرش دانشجو کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcce4q1.2bq0i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما